Film, nya blommor och umgås med vänner en vardag utan stress.




Lite såhär ser det ut här hemma just nu.
Jag gillar ljust och luftigt och mycket blommor.



Och lite nytt fick följa med från blomsteraffärerna i helgen.

Hej!

Bjuder på en del bilder från köket, vardagsrummet och sovrummet.
Jag fullkomligt älskar blommor. Och ljuslyktor.
De får ett hem att bokstavligen blomstra och kännas hemtrevligt.

Fredagskvällen, den ganska trötta, blev rätt spontan och mer energirik och jag och Marcus
begav oss till stan för att se film med Lina och Micke.
Trassel.
Men blev bara halva filmen för oss då bussarna envisades med att gå en gång i timmen.
Fint ändå med härligt sällskap och en godispåse.
En tekopp väl hemma och sova gott sedan.

Lördag och promenad till Blomsterlandet och Växtriket.
Jag tror jag kan spendera hur många timmar som helst nästan på sådana ställen.
En röd Lyckliga Lotta, en murgröna och en blå underbar pärlhyacint och två nya krukor
fick följa med mig hem.
Tittade länge på en rosa orkide, vankade av och an med beslutsångest.
Men denna gång fick den stanna på blomsterhandeln.

På kvällen kom Tobias förbi för lite rockband, fast det var bara grabbarna som spelade och sjöng.
Och sedan tog jag och Marcus en svängom på Harrys och Allstar.

Storhandla och Wallander på söndagen.
Och hade det inte varit för den brådskande tiden så hade jag köpt den där rosa orkiden=)

Igår måndag, ärenden på stan och en second hand runda med en randig tröja och tre vita
krukor för småpengar.
En spontanlunch med Lina och henns vän Ida.
Och en tradition kan man nästan säga nu.
En fin sådan.
Lina och Stina kom förbi mig på kvällen och jag bjöd på fruktsallad.
Pratade och njöt av att ännu en vardag kunna umgås med vänner utan stress.


Kommentarer
Postat av: Stéphanie

Perfect pictures as always !

2012-01-31 @ 19:04:27
URL: http://http://www.demoiselleaparis.com/
Postat av: h.

fint med nya blommor!



svar: Tyvärr har jag fått paletten i present. Kolla på Kicks där finns säkert liknande färger!

2012-01-31 @ 19:37:36
URL: http://hilinia.blogg.se/
Postat av: Jouline♡

Tack för dina rader hos mig, förstår att du hellre vill läka, hade jag med gjort!



Så fint du har det i fönstret :) Hoppas du får en fin kväll kram!

2012-01-31 @ 19:49:25
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Sofie

Var också och köpte nytt till hemmet från blomsterlandet :) såg att du också bor i Luleå :)

2012-01-31 @ 20:01:25
URL: http://sofiesvardag.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ljust och fräscht! Det är så fint med vitt.

2012-01-31 @ 20:53:08
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Rinki

Låter som att du hade det trevligt, skönt att få ha en vardag utan stress, det skulle jag ge väldigt mycket för just nu. Men det är mycket på gång och som vanligt inför salstentor så tvivlar jag på hur mycket jag verkligen har fått in! Men jag får göra mitt bästa helt enkelt. Känns ändå lite som att jag är i vinterkoma, så fort solen vill titta fram så blir jag genast lite piggare.



Trassel, mysigt! Synd dock att ni inte fick se hela filmen, jag visste inte ens att den fortfarande gick på bio faktiskt. Den är väldigt söt, så kan rekommendera att ni hyr den eller så :).



Blommorna och bilderna var superfina, gillar murgröna supermycket! Ska lätt köpa sådan när jag flyttar (vilket jag hoppas blir snart!). Jag gillar gröna växter, min mamma är blom- och trädgårdstokig vilket har mattat av min entusiasm lite :P hon pratar om det väldigt ofta och det känns lite mycket ibland, hehe. Men blommor är absolut fina och hemma hos mamma och pappa så har mamma en bambuväxt i badrummet, det är så fint! Älskar gröna blad och vita möbler.



Sv: Låter som en bra utbildning som har mycket praktik, jag menar danslärare -- då måste man ju vara aktiv och få vara delaktig, inte bara läsa i böcker. Skönt också, som du säger, att få inblick inom ämnet när man väl håller på; så att man kan få känna på lite.



Wow, det låter som en underbar skola med så många roliga och kreativa inriktningar, får man fråga vilken skola det är?



Precis, dans är underbart och det är skönt att bara bli ett med musiken och självklart tycker jag att det är underbart vackert att se kvinnor och män dansa i koreografi och allt sådant där. Men för min del, så är det skönt att slippa alla pekpinnar och bara få släppa loss. Inte för att jag dansar vidare ofta dock, kommer ihåg att jag som liten (typ 8-9 år) brukade snurra, hoppa och dansa runt i vårt stora vardagsrum när mamma och pappa spelade klassisk musik, ville verkligen vara dansös då, hehe.



Ja, jag har ju pluggat tidigare och jag är snart 24 år, det känns som att jag bara vill ha min utbildning nu. Det är tufft att plugga som du säger och jag känner mig lite pressad. När jag väl har min examen, då känns det som att jag kan börja tänka lite mer på vad jag vill, om jag vill läsa till något eller fokuserar på arbetsmarknaden. Wow, det låter som att din kille är väldigt ambitiös och riktigt smart, jag skulle aldrig palla att plugga i den takten, jag behöver lite tid för att ta åt mig allting.



Min sambo pluggar också ingengör, dock inte civil, utan högskoleingengör. Han blir typ klar till sommaren, dock har han någon omtenta kvar, men han gick direkt från gymnasiet och har klarat sig jättebra. Jag är stolt över honom, samtidigt som det känns lite surt på något sätt, eftersom han är två år yngre än mig...nåja :).

Vilken inriktning pluggar din sambo?



Jag älskar att resa, men absolut jag gillar att vara hemma. Men nu när jag inte har en egen lägenhet med min sambo - vi bor hemma hos hans mamma, som oftast inte är här, utan hos sin pojkvän - så känns det lite som att det är skönt att komma iväg lite, bara vi två. Jag har alltid älskat att resa dock, men sedan jag blivit äldre och skaffat pojkvän så har jag haft svårare och svårare att vara utan honom...yes, jag är superdålig på att vara ensam, suger verkligen på det. Önskar att jag vore lite mer självständig. Paris har jag verkligen velat åka till också, men när jag har så lite tid på mig att åka utomlands (skulle iofs kunna ta en weekend...) så vill jag åka till ett ställe där det verkligen är varmt och med strand och sol :). I Paris känns det ju som att det finns en risk att det blir som svensk sommar, eller?



Kram på dig!

2012-01-31 @ 23:13:21
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: tessan

Hejsan.

Förlåt för ett väldigt sent svar.

Det har inte alls gått så bra för mig, har haft otur under detta år!

Jag hoppas att du kan förlåta mig för detta..

Ska försöka att blogga igen.

Läs mer här

http://varanfotoblogg.blogg.se/2012/february/oturs-aret-for-mig.html#comment

så vet du varför ;)

Hoppas att du har haft mycket bättre år än vad jag har haft ;)

2012-02-01 @ 09:18:28
URL: http://varanfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Fröken Tö

sv: Haha, så det kan gå! Men tur att du kom hem med det viktigaste som du ställt in siktet på i alla fall! För tekannor finns det gott om, så denna kommer nog i sinom tid att uppenbara sig : )

Det brukar va lite så, man tittar efter något och sedan så ser man något som liknar det man är efter (denna gång en kanna), men det är fel typ. Men sedan så kan du ju faktiskt använda en mjölkkanna till att servera te med om du så gärna vill, dock så kan teet behöva drickas upp ganska snabbt ;) För allt är möjligt och det är bara du som sätter gränserna!



Vad glad jag blir förresten över att jag kunde ge dig denna idé! Hoppas därför på att man kanske kan få ta del av detta på bloggen lite längre fram! : )



Fint att du gillade mina fynd, älskar att fynda! Och som sagt väskor får man aldrig nog av! Extra kul är dem eftersom de så lätt kan lyfta en hel utstyrsel, inte behöver kosta så jätte mycket och att man aldrig kan växa ur dem!



Inspiration behövs alltid! Extra behövligt är det när det är kallt och halt ute! Men ha en fin vecka du med tjejen! En vecka som med all säkerhet kommer att bli toppen : )

2012-02-01 @ 14:03:50
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt med rockband. Och allt annat. Låter som ni haft det trevligt i alla fall!



Svar: Ibland måste man bara "chilla" och inte göra någonting liksom. Allt går ju för tusan i ett i ett i ett. Ja men verkligen.. det är inte lätt det där nu har han två jätteprojekt på gång här på våren och framåt sommaren så det är verkligen mycket nu med skola och så också.



Jag har ganska mkt sommarlängtan men det är mest för att jag fryser så himla lätt och väldigt mycket! Så lite sommar hade inte skadat.



Det är väldiigt viktigt att trivas med det man gör om dagarna, det är motiverande.

Själva fotbollsbiten behöver man inte vara så insatt i för att klara jobbet det är mer ett administrativt jobb men nu har jag ju ändå en lång bakgrund med fotbollen. Är man rädd för bollen blir det svårt :P



Tack tack!



Kram

2012-02-02 @ 15:42:31
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

sv: hihi visst är det :)

2012-02-03 @ 02:34:15
URL: http://adaras.se
Postat av: Malin

Fina blommor i husets ögon är alltid fint :)

2012-02-03 @ 16:08:03
URL: http://eightypercent.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Tack så mycket för dina fina ord om mitt kort. Jag tyckte det behövdes lite vårkänsla. :)



Roligt. Tack för att du delade med dig om din relation till begreppet "emo. Uppskattas!



Tack för berömmet. Det gör mig glad att veta att mitt inlägg om hur jag och R träffades är något som du som läsare vill läsa om. Kom gärna med önskemål. :)



Kram

2012-02-03 @ 21:53:41
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0