Mat bara mat. Och vänner.






Det blev visst en massa matbilder, var inte meningen att läska er.
Så har helgen passerat, snabbt det går.

Fredag och sluta tidigt, och planera barnbalettlektioner efter skolans slut med en klasskompis.
Skönt med effektivitet.
Trött väl hemma efter några dagar av tidiga morgnar.
Sedan äntrade jag och Marcus centrum på kvällskvisten för en utekväll.

Lördagkvällen spenderades hos våra vänner Ida och Tobias.
Fick se deras nya lägenhet, så fin och mysig.
Och en trevlig lugn kväll.

Söndag och träffa Ida som var här över helgen, och Lina på förmiddagen.
En köttbullemackaDagobert fick det bli i blåsvädret.
Och en kort sväng på stan.
En otäck incident när en tjej ramlade nedför en trappa och låg raklång på marken.
Flera människor samlades runt henne.
Jag kunde inte sitta och titta på utan sprang ut från kaféet för att se hur det gick.
Hon kom på fötter efter ett tag, men blev nog ganska chockad.
Och jag kände själv hur det stannade kvar  hos mig.

Trerättersmiddag på kvällen och fira alla hjärtans dag i efterhand.
Ingen ostbricka tyvärr som det var tänkt, en annan gång.
Men avokado med löjrom och gul lök till förrätt,
fläskfilé med gorgonzolasås och pasta till huvudrätt,
och hallonmousse med pepparkakssmulor och bär till efterrätt.


Gott och mätt och Wallander på det.
Kollade halvt om halvt, för uppe i varv.
Plugg i huvudet och det är få program på tv som kan fånga min uppmärksamhet nu.
Nåväl.

Jag hade visst namnsdag igår, mamma hälsade att en tulpanbukett är att vänta.
Vad trevligt!
Och grattis till min brors och hans frus yngsta barn som firar födelsedag idag måndag!
Hurra, hurra.



Kommentarer
Postat av: Rinki

Låter som att du har haft en härlig helg! Som vanligt blir jag så uppslukad av dina bilder och denna gång nästan hungrig, hehe. Förrätten såg grymt god ut och efterrätten lät riktigt härlig, som en väldigt bra kombo.



Oj, låter inte roligt det där med kvinnan som ramlade, sådant är verkligen hemskt att se. Men hon verkade klara sig bra, förutom chocken?



Sv: Det kommer nog att gå jättebra för dig under din examination. Du verkar väldigt passionerad för det som du gör och duktig, så det är bara att köra på och tänka på att du håller på med det du verkligen vill, ha roligt med tanken och försöka att lägga undan stressen!



Låter som en väldigt häftig Workshop, dansen "Gaga" lät spännande, får mig ju onekligen att tänka på Lady Gaga, någon koppling? Det där med danssagor tycker jag lät väldigt härligt och mysigt också, på något sätt. Man ska absolut inte underskatta kroppspråket och dansen!



Det låter väldigt smart, att du ändå tänker bredda dig inom ytterligare ett ämne. Vet du vilket? Jag vet inte riktigt hur jag ser på jobb och sådant än, det mesta känns rätt så nytt och jag har ännu inte hittat någon inriktning jag verkligen brinner för. Däremot så skulle jag vilja jobba lite utomlands, få jobba med bistånd och sådant, det känns viktigt och spännande. Men vi får se vad det blir, det finns mycket inom samhället som jag är intresserad av. Det vore spännande att göra en studie kring det här med tonårstjejer och hur de bemöts i samhället.



Ja, kroppen är verkligen ett känsligt ämne och det är bra att barn får höra att det är okej att se annorlunda ut, men inte heller bara få höra det, utan även vittna det. Se att det är okej att ha kruvor och ändå få älska dans till exempel. Jag inser att om man dansar ofta och mycket så får man ju en vältränad kropp, men det behöver ju inte betyda att man är trådsmal. Tror nog att barn ändå är smarta nog att skilja på ifall de får höra att det är okej att se olika ut, men ifall de inte får Se det med egna ögon så blir det ju hyckleri på något sätt, om du förstår vad jag menar?



Ja, det när hemskt hur sådant här kan behandlas av de människorna man hoppas ska fixa sådant här. Det finns ju desperata och rädda föräldrar som vill ha hjälp och rädda tonårstjejer och killar med, men ifall det här är verkligheten så blir jag verkligen rädd. Man borde verkligen utbilda vuxna och lärare och ja, de som är i nära kontakt med dessa tonåringar.



Tack så mycket, jag burkar inte ofta dela med mig så personligt av mig själv. Samtidigt så känner jag att det kanske är ett bra sätt att verkligen få upp folks ögon för att detta är allvarligt. Samtidigt vill jag hålla det på en nivå som inte skrämmer iväg läsare.



Du missade verkligen inget, när du inte såg Melodifestivalen, gillade nog inga bidrag direkt. Tyvärr så levererade inte Carolina alls på det sättet jag trodde. Men, men får se hur nästa deltävling blir, ifall jag kollar på det ens, hehe.



Kram på dig!

2012-02-21 @ 00:08:32
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Stéphanie

So good cooker !

2012-02-21 @ 09:28:46
URL: http://http://www.demoiselleaparis.com/
Postat av: Sofie

Stackars tjej som ramlade! Tur att hon kunde resa sig upp själv :)



Oj så gott all verkar!!:)

2012-02-21 @ 10:00:01
URL: http://sofiesvardag.blogg.se/
Postat av: tessan

Hehe okej :)

hoppas att det går bra..

Idag ska jag ut ovh knäppa lite kort.

3 rätters middagen var super god ;)

Vill gärna käka den igen :P hihi..



Allt bra med dig idag?

2012-02-21 @ 10:24:06
URL: http://varanfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Tette

Aha, ja så kan det också vara! Precis som här med mig å min pojkvän. Vi hade för mycket plugg så vi firade det i fredags istället ^^



Hur gick det med 3 rätters middagen då? Vad blev det för god mat? (:

Jodå helgen var fin. Dock var jag lite surig på söndagen, Det andra jag sa när vi vaknade var "Kan vi åka hem nu?" haha. Stör mig lite på hans mamma!



Tack ska du ha! :)

Ja det är det verkligen. Det skulle man kunnat ha köpt men hittade på en tillslut! Köpte en ask och finare papper på panduro och dekorerade den, Klippte några hjärtan å skrev "Jag älskar dig för at.." å så. Och så blev det ett presentkort på Game! ^^

Han älskar å är galen i spel min pojke så :P



Hah! Det är det hos mig med hihi! Har du något gott recept att bjuda på? :D



Ska ni göra något roligt idag då? Semmeldagen idag ju. Blir det något god semla till fika?



Ha en bra dag! :)

Kram

2012-02-21 @ 11:58:13
URL: http://misstette.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

vad gott det såg ut! :)



sv. Hihi eller hur! :)

2012-02-21 @ 16:08:33
URL: http://adaras.se
Postat av: Fröken Tö

Haha, idag trotsade jag ändå förkylningen och smet iväg och tränade. Blev en timmes power yoga, så det var ändå relativt skonsamt mot kroppen :)



Ostbrickan kommer nog så småningom ska du se, den som väntar på något gott...och du ser förresten ut att ha ätit mycket annat smaskigt :) Men vad skoj, gamla barndomskompisar är det lite och inget som slår. De som vet allt om en och som känner en utan och innan, det är så himla fint <3. Själv har jag en hel del tjejkompisar som hängt över tio år och det är bara toppen helt enkelt. Perfekt att veta att man alltid har någon där!



Nja, vet inte om jag är en golv-frukost-ätar-person. Föredrar nog hellre sängen, så vidare jag inte befinner mig utomhus, då är det mysigt att äta på marken. Men om du funderar på det tycker jag absolut att du ska prova! Man vet inte förrän man har testat liksom! :)



Jo, den var obehaglig på så många plan att jag överlät det mesta till bilderna. En bild säger mer än tusen ord och det stämmer verkligen förr herr Coles. Nu vet jag ju inte var du bor, men befinner du dig i Götet innan den 18 mars så tycker jag absolut att du ska kosta på dig 45 kronor som inträdet kostar och titta på de 120 fotografierna som visas! För som sagt, det berör!



Underbart att du gillade inlägget om momme! Det värmer verkligen att höra, just eftersom hon verkligen är så fin och underbar. Världens bästa mormor enligt mig, men det har jag på känn att de flesta barnbarn tycker om sina mor- och farföräldrar ;) Underbart med din morfar förresten, hade själv en som var hur piggelin som helst ända fram tills sin 91-årsdag. Låter precis som din morfar, för de hade typ samma intressen!



Men ha en fin eftermiddag! Kram

2012-02-21 @ 16:10:54
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: Therese

Det där ser väldigt gott ut.



Kram Therese

2012-02-21 @ 17:58:46
URL: http://lilla-majken.blogspot.com
Postat av: h.

mmmm mat! ser riktigt mumsigt ut!



sv: Jag är som tur är helt frisk nu. Hoppas det var första och sista gången i vinter.

2012-02-21 @ 18:57:49
URL: http://hilinia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!



Lät som du haft en härlig helg, och hunnit med mycket har du gjort också!!

Så skönt att det snart är helg igen!!



Tack för titten inne hos mig, superkul!!



ha det gott!

Varm kram Sofia

2012-02-22 @ 20:56:35
URL: http://lantligtivitt-sofia.blogspot.com
Postat av: Helen

Åh nu vart man ju hungrig också :P



Ja jag älskar min guldring i håret :)

2012-02-23 @ 04:32:25
URL: http://heleeens.bubbleroom.se
Postat av: Sandra

Oj vad jag blev hungrig nu, herregud så gott det ser ut att vara alltså. MUMS!



Svar: Det är ju så, ibland önskar jag att dagarna hade fler timmar. Det är verkligen fullproppat nu!



Det är inte fel alls med glassprovning, en del av jobbet som faktiskt är underbart ;)



Det var från midsommaren 2010. Helt fantastisk dag med bara de närmsta tjejerna. Saknar dem! Vi är så utspridda nu.

Kram

2012-02-23 @ 12:23:43
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: elin

mums!

2012-02-24 @ 22:32:53
URL: http://HTTP://ELINWAHLBERG.BLOGG.SE
Postat av: KNORKAN - Presenter & Inredning

Varmt välkommen till KNORKAN! Just nu har du chansen att vinna ett virkat kuddfodral från Svanefors. Läs mer om tävlingen på KNORKANS facebook sida eller blogg ♥

2012-02-26 @ 18:35:31
URL: http://knorkan.se
Postat av: Nina

Bara matbilder! Ja, man blir sugen. Moussen framför allt hade jag kunnat tänka mig typ NU!

2012-02-26 @ 22:29:10
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Jasmine

Jag kan tänka mig att det såg obehagligt ut när hon föll. Vi får hoppas att hon klarade sig utan större skador.



Det ser alltid så gott ut det du visar på bilderna.



Svar: Tack för berömmet, roligt att du gillar bilden.

Visst är det så, nuet ska man ta vara på. Samtidigt är det svårt när nuet inte bidrar med mycket mer än planer inför framtiden. Men det kanske är bra nog, det finns folk som mår värre.



Kram

2012-02-27 @ 21:11:32
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0