V.46- Trubardurafton, en liten nyfödd, lycka av en vit orkide och graven.















Litteraturseminarie som gick bra trots att jag inte fick tag på ena boken.
Sista lektionerna innan praktiken, som vi för övrigt fortfarande inte fått någon mer
information om. Hmm.
Och Jennifer har fyllt år i torsdags, hurra och sång!

Nu kommer en lugnare två veckors period. Skönt. Är ledig en hel del men ska ändå
försöka plugga undan för sen strax innan jul kommer nästa slutspurt.
Känns verkligen skönt med denna paus såhär på slutet så man hinner ta igen sig och
vila lite men samtidigt hinna plugga undan. Bra kombo.

Blåbär och hallon bara så där. Vardagslyx.
The Social Network- film en torsdagskväll.
Snö och vackert på träden.
Fint.

Fredag- Efter avslutad tvättid och storhandling åkte jag för att träffa Stina på kvällen.
Halvkollade tv och ta igen prat sen sist.
Sedan tog jag sista bussen för att möta upp MarcusStuk vid kl 23.
De hade trubadurafton och Marcus vän Björn skulle spela.
Vilket han gjorde galant och en trumpinne rök till och med!

Och ett sms nådde mig så äntligen.
Mina vänner har så fått en liten pojke, efterlängtat.

Lördag- Åkte så äntligen till graven på förmiddagen.
Har tänkt åka varje helg nu sen en månad tillbaka, men nu så.
Det var vackert och stilla.
Tände ett ljus och lade tre hjärtan i sten i det mjuka snötäcket.
Från oss.
Och en granbukett med kottar i.

Det blev en kort sväng, är för kallt för att stanna längre.
Det är synd.
Men du vilar där du vilar.
Det är inget att göra något åt.

Stannade till på hemvägen och fikade i bilen av de medtagna vaniljteet och smörgåsarna.
Gott.
Och en vit ståtlig orkide fick följa med hem från affären.
Lycka.

Blev ingen födelsedagsfika hos Lena som fyllt år, blev för ont om tid tyvärr.
Och ingen Ester och Gustav träff det heller, men en annan gång!

Jag och Marcus lagade lasagne med lammfärs för första gången.
Men ingen hit för mig dessvärre. Jag har alltid haft svårt för viltsmaken.

Tanken var sen film, men planerna ändrades spontant i stunden och det blev
en tur till stan med Marcus och hans vänner Jens och MartinBishops.
Och efter en hyfsat tidig kväll blev det hemfärd.

Söndag- Trött och illamående efter en vecka med konstigt med sömn.
Sagan om ringen-kväll med glass och kaffe och te.
Och jag somnade  i n t e  för en gångs skull framför tv:n, det ni!

Har för övrigt kommit fram till efter att ha pratat med andra vänner som
sagt samma sak. Vad trötta vi har blivit om kvällarna. Man orkar inte lika
mycket, och länge, som förut haha!





Kommentarer
Postat av: Fotograf Jenny Eriksson

SVAR: Tack för din fina kommentar, det är så lätt att tänka att man orkar lite till och lite till... men då är det ju bra att man drar i bromsen och så man inte faller helt över kanten. Jag ska ta vara på den här tiden, kram

2010-11-23 @ 20:43:08
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Postat av: jenny

mysiga bilder

2010-11-24 @ 08:10:19
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det var så lite såå:) Joora de har du rätt i, jo snart om ungefär 3 veckor är det jullov för min del :)! Ska du göra något mysigt under julen ? Jaaa låtter är sååå brra, älskar den!!! tagit det lungt och jobbat bara:)

kram,

2010-11-24 @ 11:27:28
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: Karin

tack vad glad jag blir :D :D

fina bilder hörrru!! du äter så goda saker hela tiden hihi, blir ju avis! puss

2010-11-24 @ 16:09:48
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: matilda

haha ja det är typiskt du ;) ja det är bra musik det! haha kul att du gillade den!

2010-11-27 @ 12:55:48
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Caroline

sv: Man tackar man tackar. Och ja, England är himla spännande och trevligt.



Jag som var ganska hungrig innan jag kikade in på din blogg är nu vrålhungrig. Vad äter man en söndagskväll kl 23 liksom?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0