V.47- Vinter, bortafest och middagsinbjudan.










Äntligen kunde vi ses!
Vaniljte och mackor hos mig med Rebecka.
Så efterlängtat, var nog någon månad sedan nu.
Så fint.

Fredag- Efter många om och ändrande men packade vi bilen för att åka till Stina och Fredrik
som huserade fest för kvällen i Piteå. Och Molly fick följa med!
Efter fest och spelande bar det av ner mot stan för utgång på Challenge och sedan Kalles.
Kul med lite andra uteställen man inte är van vid.

Lördag- Sov över hos festparet och sedan bar det hemåt på eftermiddagen.
Hemkomna strax före 17 och sedan hopp i duschen.
Kl 18 vankades middag hos några av grannarna som också har hund.
Klyftpotatis och kyckling i ugn, mums.
Lugn kväll och prat i soffan.

Men sen kom illamående krypande. Usch kändes inte alls något vidare.
Hem någon timme senare och fortsatt illamående. Det som har hållt sig nu ett tag.
Jag och Marcus hade i alla fall en fin pratstund.
Ibland är det skönt att bara vara. 

Söndag- Storhandla, köpte en hyacint, och sedan var det middag hos Marcus farmor
på självaste första advent.
Det är ju första advent ju, vad fort det går!
En blomma till farmodern och vi bjöds på tre rätters, det är inte dåligt!
Och drack julmust för första gången denna jul, mums.

Och jag har ju inte ens satt fram julpyntet än.
Har liksom inte blivit av, har knappt varit hemma.
Men såhär i hemlighet fast jag inte alls är särskilt förtjust i julsaker och pynt känns det mysigt
med advent, och jag längtar tills imorgon då jag faktiskt tänkte ställa fram
mitt lilla men naggande goda (tydligen) pynt.
Förra året var ju premiär, första året jag faktiskt hade köpt julsaker.
Inget märkvärdigt samtalsämne egentligen, gillar bara inte en massa ryschpysch saker.
Det blir nog bra.

Och jag har tänkt på pappa så mycket.
Så mycket.
Och drömt.
Hur har du det?

Inte så många bilder tagna, det blev visst bara så.
Det har varit kallt och vinter. -17 var det visst.
Och nu har jag äntligen fått reda på mer om praktiken.
Och fått lite ändrat.
Jag ska vara på min gamla högstadieskola om en vecka!
Spännande!




Kommentarer
Postat av: Anna

Fina bilder!

2010-11-30 @ 08:19:55
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: Karin

tack, du gör mig så glad!! :D

fina vintriga bilder, me like! puss

2010-11-30 @ 18:18:57
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: matilda

hunden är så himlans söt! haha ja det är en kille jag känt rätt länge nu men vips så visade det sig vara något extra haha ;)

2010-11-30 @ 21:53:04
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Jessica

jaa men de kan ju vara kul att bara ta det lungt också :)! Neej har inte planer änsålänge, får se det är ju ändå et ttag kvar, och några veckor till i skolan innan lover kmr:)

2010-12-01 @ 23:22:01
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: Emelia

Vilen söt hund! :)

2010-12-04 @ 15:14:08
URL: http://emelias.se
Postat av: Caroline

sv: jo, det blev nog någon soppa. Tycker de är svårt att dricka the mitt i natten för att amn blir så väldans pigg då.



Vad fint det ser ut när allt är sådär vitt.

Postat av: Sara och Emma

vad är det med hundarnas huvuden som gör att man vill pussa på dem?

2010-12-12 @ 22:41:41
URL: http://thelittlestoryteller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0