Dansexamination, julkonsert, vännermiddag och glöggkväll.















En vecka efter. Minst.
Har haft så fruktansvärt mycket att göra.
Och mer kommer att komma.
Men, men.
Nu är det faktiskt lov, sen förra torsdagen om än jag suttit och pluggat
till 02.30 nästan varje kväll denna vecka.
Nåja, igen.

Den där förra veckan ja.
Måndag och luciadagen, titta på luciafirande å tv.

Tisdag och vakna med näsblod tidigt på morgonen.  Kallt, kallt ute.
Iväg till skolan och två dansexaminationer väntade.
Balett och jazzdans.
Inte riktigt nöjd men tydligen gick det vägen för fick nyss veta att jag visst klarade båda.
Yey för mej!

Följt av seminarieexamination av pedagogiken från vår praktik.
Gick helt okej, men var ovanligtvis ofokuserad faktiskt. Decembertrötthet någon?

Efter sista lektionen för denna termin i torsdags väntade julkonsert på skolan.
Dock var jag inte med själv faktiskt.
Men en massa andra musiker, dansare, studiomusiker m.m.
Det är så härligt med en sådan kreativ miljö av att gå på en Musikhögskola.
Alla är så duktiga och proffsiga.
Rysningar och julstämning.
Och en omarrangerad version av "Det är en ros utsprungen" som var helt genialisk.
Fantastisk vacker!

Direkt därefter, springa till bussen och snö mättes upp till knäna, så det blev väl
mest pulsande snabbare än snabbt.
Hann precis i tid för att åka mot min stad och sedan möta upp fina Rebecka i stan
som hade handlat tacos.
Marcus hämtade upp oss med den nya bilen och vi begav oss hem till
Liv och Peter för tacos och se deras lilla nyfödda.  

Deras finfina lägenhet, precis i min stil.
Och det lilla livet med tio små pytte tår och fingrar.
Så liten och skör. Och så fin.

Liv berättade hur det var att klämma ut en unge egentligen och hur hon reagerade
när vattnet gick. Haha vi höll på att skratta ihjäl oss.
Det var verkligen Liv och Peter mitt i prick.
"Men Peter då får du spela in Bonde söker fru, jag vill ju se det sen!"
Och många andra roliga meningar.

En avslappnad trevlig torsdagskväll, det får vi göra om snart.
Middagen alltså, inte födseln.

Fredag- Marcus kom på den bra idén att basta på kvällskvisten.
Skönt när kylan envisades med att vara på -20 strecket utomhus.

Lördag- Julklappsinköp, plugg, baka glutenfri saffranskaka och fixa fint inför
när grannarna Ida och Tobias och deras hund skulle komma förbi på kvällen.
En massa gott fika och glögg.
Hundarna busade så hår från pälsen flög och tv:n slogs av.
Vi spelade yatzy och något annats spel som liknade monopol.
Från kl 21 till kl 02. Rekord tror jag!
Också en skön, härlig kväll.

Söndag- Plugg, plugg. Och förbi mamma på mat vid middagstid.

Det kommer mer uppdatering i dagarna, från denna vecka, så håll tillgodo.
Tills dess God Jul allesammans!

Kommentarer
Postat av: Fotograf Jenny Eriksson

SVAR: Tack för fina ord :) Hoppas du får en fin och fröjdefull jul! =)

2010-12-23 @ 19:47:22
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Jadu det var en mycket bra fråga. Antagligen lite för att man aldrig lär sig att förbereda i god tid och alltid gör allt i sista minuten.

Tack detsamma! :)

2010-12-23 @ 22:36:59
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: elin-mode/foto/vardag.

mysiga bilder!!

2010-12-24 @ 01:38:24
URL: http://elinstyle.devote.se
Postat av: Karin

Tack ska du ha! Underbara bilder. Kram kram

2010-12-24 @ 11:03:42
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det verkar som om du haft trevligt. Jag kommer få sitta uppe till minst 02.30 och plugga vareviga dag, om jag ens kommer ha tid att gå och lägga mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0