Snö, om tiden som inte räcker till, och lilla oturslördagen.






Bilder tagna från i lördags.

Usch.
Jag är stressad, hjärtat klappar lite extra.
Och ändå jobbar jag på som en tok för att hinna allt jag ska.
Konstiga värld.
Försöker spara in tid (går det att spara på tiden?), fördela, prioritera,
jobba, jobba, jobba. Och sedan helt slut.

Nä, tänk om man kunde spara på tiden!
Spara den i en fin mönstrad burk med silkespapper i.
Så kunde den få pausa lite, sova, medan allt var stilla.
Jag kunde jobba på och göra allt jag behövde, för att sedan plocka fram
tiden ur min burk, njuta och slappna av.

Okej, verklighet. Åter till 24timmars dygnet.

För lite sömn (4-6timmar per natt) och stressade mattider.
Antingen står jag och äter middag, eller sitter, men då med skolarbete vid min sida.
Nån måtta.
Slut på klagovisan. Nu; ändring.


Min helg då, sköna helg.
Fredagkväll med Marcus hemma hos Lina och Mats.
Idol och lite humorkväll och gott framför tv:n.

Lördag- aka lilla oturskvällen eller?
Vakna upp till snö på träden, vitaste vitt.
Plugga på eftermiddagen och längta till kvällen.
Middag på Pastarestaurangen/Pastabacken, det smälte i munnen.
Det blev ingen bio, de gick alldeles för tidigt tyckte vi.
Funderade på en sväng till jazzomat, -nä vi struntar i det.
Promenera till Hemmakväll för att hyra film och köpa godis.
Bila hemåt och fundera i soffan.
Ett glas vin ute vore inte så dumt!
Promenera till Mikes, ja. Nähä, det var stängt.
Vidare till Old brodies, en annan pub. 
Jaha, också stängt. 
Vi chansade och gick till kåren, trots glömda kår-leg.
Kö och väntan i 30min utomhus.
Sittning och fina hattar och tjusiga klänningar.
Jag fick en snöboll kastad på mej under tiden.

Så slog kl 24, de släpper äntligen in övriga folket!
Jaha.
Det var tydligen dresscode. Fin dresscode. Vi fick inte komma in.
Haha vi skulle gått på jazzomat som vi först tänkte.

Hem och se filmen.
Nej.
Dvd:n krånglade så det gick inte.
Och det har visst ändrat så nu får man bara hyra 1 film 1 dygn
Hemmakväll, istället för tidigare 1 film 1 vecka. 
D å l i g t.



Söndag.
Plugg.
Och bli bjuden på middag hemma hos Marcus farmor.
3 rätters.
Vad fint!

Spontanåka förbi min mamma. Låna några skivor.
Marcus drar kvällens roligaste skämt.
Haha för mammas min. Och min.
Jag skrattar än.


Grattis på Fars dag, pappa.


Kommentarer
Postat av: jenny

oj va mycket snö ni har

2009-11-09 @ 07:28:44
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: J U L I A

sv: ja verkligen mysigt!:D jasså;) du kanske borde ta dig tid igen om du tycker det är kul:D kram!

2009-11-09 @ 17:28:03
URL: http://byjulia.devote.se
Postat av: matilda

sv. tack! =)

jag hade en fin helg :) hur hade du det? ser ju iof i inlägget att du haft det bra =)

2009-11-09 @ 19:08:43
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken helg :( VA HA DOM ÄNDRAT DE?? e de samma priser som förr?

krammmar<3

2009-11-10 @ 10:39:58
URL: http://lilalina.blogg.se/
Postat av: matilda

sv. härligt =) ja snart är det helg igen :D

jag sa plugga jag med :( ska du göra nåt annat också?

2009-11-12 @ 22:31:14
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Frida Grahn, Fradaa.blogg.se

Hej! Gud vad grym stil du har! Cool blogg också, you go girl!



Kram Frida

2009-11-15 @ 17:38:27
URL: http://fradaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0