Nora/Örebro.


Hemma i lägenheten igen, sen i söndags.
Bouppteckning och rensa bland alla pappas saker.
Onsdag-söndag i förra veckan.

Sov två nätter i pappas hus.
Mod. Det handlade om mod. Jag ville prova.
Men sen gick det inget mer, sedan fick jag sova i William och Jennys hus. Tack.

Ni som känner mej bra vet att jag är väldigt lättskrämd.
Natten till torsdag, vaknade, tittade på klockan som visade 06.22....

Kort därefter hörde jag steg i trappen, någon kom in i sovrummet.
En våg av värmande närvaro fyllde rummet.
Själv var jag livrädd, låg med ansiktet mot väggen, blundade. Jag vågar inte titta!
En röst säger: "dags att vakna. Vad vill du ha att äta?"

Det var pappa.
Och jag var jätterädd.
Du hade din vanliga röst igen.
Och jag vaknade av att jag skrek nej.
Det var en dröm.

Hann även med en fredag i skolbänken med Williams och Jennys äldsta barn Ture.
Fotograferande. En kort promenad.  T a c o s .
Se upp i backen, tre hål i nacken!  IKEA. Toys "R" Us.  3 ½ timmars sömn.
v a r m  c h o k l a d  på ett café.
att bada ett barn i badbalja och inte bli dyblöt själv.
Lindesbergs lasarett sista tiden där pappa somnade in och en tackkorg på det.
G l a s s . Och en svängom på stan bl.a.

Några bilder i urval ( jag knäppte 105bilder totalt haha):












Skönt att vara hemma igen.
Tillbaka till någon slags vardag.
Och förhoppningsvis bättre bloggning framöver!
Har massor av bilder och många historier.
Mina skoldagar ser lite annorlunda ut nu också.
Första sånglektionen igår och en pianokurs på gång, yey.
Vinterland och nästan -30 grader kallt, kallt.
En ny kamera, klick, paparazzi, -du är fångad!
Pär Lagerkvist läsande, godisätande.
2 månader sedan pappa dog och jag har namnsdag idag.
Och visst pratade vi om bio ikväll?

Tackhej.












Kommentarer
Postat av: Lina

vilka sötnosar :D såå söta. Och som alltid superfina bilder som du tagit :D de är så bra med dig för dom känns personliga och int som vem som helst har tagit dom. om du förstår hur jag menars :p? hihi kramar

2009-02-25 @ 09:04:53
URL: http://lilalina.blogg.se/
Postat av: monica (anders assistent)

Det var roligt att få se alla fina bilder du tagit, det här är du duktig på. Hoppas att du har kommit igenom den största sorgen efter Anders. Jag tänker på er fortfarande, Anders kommer nog alltid att finnas i mitt hjärta. Han var en speciell man. kram Monica

2009-03-04 @ 20:10:01
Postat av: Till Monica

Hej och tack för fina kommentaren Monica, det värmer!! Om inte dansandet funkar för mej finns en liten plan b att satsa på fotograferandet kanske....? =) Jag har tänkt på er med och det fina ni gjorde för pappa, - otroligt! Och tack för att ni visade ert stöd på begravningen! Väldigt fint. Kram Gabriella

2009-03-04 @ 23:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0