Summering; januari och februari 2009.

Jag tänkte jag skulle ta och summera året lite.
I bilder och text. Ganska kortfattat men med enkel uppfattning.
Just januari och februari var inte egentligen sådan händelserika månader.
Kändes det som. Tiden stod mest stilla, en liten bubbla, men som på något
konstigt vänster ändå rörde på sej.
Och den som vill läsa mer får leta sej fram till högerspalten.

Here we go.


 

Januari.

Innehåll: Mest sorgligt och tråkigheter.
Kistöppning, begravning och gravsättning. Leta lämpliga kläder.
Hoppa av skolan krångel. Bloggpaus.
Om att inte orka med. En projektredovisning som gick bra dock.
Rebecka var på besök. Med mat. Fint. Och pratstunder.
En födelsedagsfest, ett gäng på 50pers.

Finast: Någon tyckte jag var fin i min stickade tröja utan urringning.
Glöm inte bort att du är vacker, sa du.
Och Coldplays Livin la vida gick på repeat.

Månadens fundering: Söka jobb i lågkonjukturtider, månne?








Februari.

Innehåll:
Bouppteckning. Jobbigt. Behandling. Nora/Örebro.
Vardagspanik, kaffet var slut!
IKEA. Pulkbacken. Att bada ett barn utan att bli dyblöt själv.
Lindesbergs lasarett. Rädsla.

Finast: spontanblombuketten á la Marcus.
Ibland saknar man ord man blir glad i hjärtat istället.
Dikten.

"När månen ej solens ljus vill ha
Och när stjärnorna likgiltigt iakttar
I mörkret , allting omkring dig far
Ska du med mig alltid komma ihåg
Att din skönhet är för evig,
Att det är gryningen
Som håller dig helig"


Flott: Mitt första Sopranos avsnitt.

Månadens fundering: Finns det trådlöst i himlen måntro?


Trackback
RSS 2.0