En förra helg.


Tänkte försöka göra en snabb manöver till update.
Har slutat skolan för dagen och sitter nu med kursuppgifter och examinationsuppgifter som ivrigt väntar på att bli gjorda. Tjoho, tjohej. Of course, horse. Lagomt roande.

Det är i alla fall fredag idag, följt av helg. Denna han kommer upp hit med flyg om några timmar. Finfint.
Han var ju här även förra helg som jag inte hunnit detaljera närmare på.

Fredag 5/9-

Lagade kotletter, sås och potatis. Sprang en sväng till Statoil. Planerade morgondagen.

Lördag 6/9-

Frukost. Och promenad till hans föräldrars hus. Skulle därefter ta bilen, köra till Storheden och kolla på grejer till min lägenhet. Trodde vi.... Poff! Pang! Bilen ville inte som vi ville.
När man slog på helljuset sprutade spolarvätska all världens väg..... Not good, no, no. 
Blinkersmojängen (åh, min kunskap!) vägrade att flörta.  
Och allt det andra.... ja det funkade sisådär. Så det blev ingen tur. Promenad till Kvantum för inhandling av middag.

En svamp kom i vår väg bara så där en lördag.

Kl 14 lagades sen lunch. Några vänner tittade förbi och historier berättades.
2 filmer hyrdes och popcorn inhandlades.

Var så nervös hela dagen, men det visade sej gå bra. Nej, jag tänker inte berätta vad det gällde. Och några timmar senare.... Något irriterande uppenbarade sej. Börjar bli rätt less nu. Men det ordnade sej oxå. Detta har ingenting med denna han att göra. Något annat bara. Men det är löst nu som sagt, hinner ändå inte gå djupare inpå det. Och dessutom är jag less på tjafs, bråk, och tjejer. Jaja. Moving on.

1 ½ film avverkades. Fiskpinnar och potäter intogs. Popcorn slukades.

Söndag 7/9-

Städdagen. Dammsuga, torka golv, dammtorka, tvätta. Fxade hela hans lägenhet, - och det behövdes! Haha.
Blev ingen tur till Boden som det var tänkt. Hade blivit bjudna på middag, men bilen trilskade. Äsch och ve.

En solig promenad förgyllde eftermiddagen i stället.



Han bjöd på middag på restaurang i stan. Uppskattat.
Hans vän joinade också klubben. Trevligt.
Dock dröjde maten så i alla grader att denna han inte skulle hinna med flygbussen!
Kompisen fick ställa upp och skjutsa. Tacksamt.

Jag gav honom en present, en rolig finurlig sak. En "jag- tänkte-på-dej-när-jag-såg-den-här- present".
Och jag fick också en present. Med tillhörande förklaring.

Han titade på mej, såg lite halvt bekymrad ut och ordade: "ja, tolka inte in det här för mycket nu....."
Det var roligt. Haha. Humor och allvar. Och fint.

Vad det var? Det ni! Haha.

Nej, nu måste jag fortsätta att plugga och skriva. Hur ska jag hinna? Klockan är snart 16. Måste hinna hem, hade tänkt städa och packa lite. 18.54 går bussen ifrån Porsön till denna han..... panik!

Äh. Jag säger som en vän till mej brukar säga med speciell betoning; "det blir bra....."
P.s. Ni måste höra det för att förstå charmen med det d.s.

Tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0