Dirty dancing, en fin vän och glassplitter mitt i morgonen.


Bloggpaus i två dagar. Men nu är jag här igen. Hej.
Plugg, plugg, plugg om dagarna. Och träffa en och annan vän på kvällarna. Bra kombination I say!
4 stycken kursuppgifter och examinationsuppgifter till nästa fredag, 3/10. Hur, hinna?
Vi har avslutat vår första kurs idag faktiskt. OJ! Ja, här går det undan. En ny kurs börjar på tisdag.
Det e inte klokt vad man ska hinna med. På mindre än 1 månad har vi gjort 1 kurs. Förstå!

Som sagt, roligheter har jag oxå hunnit med. Som det här:

Tisdag 23/9-

Hade bokat in Stina för kvällen, trevligt. Åkte hem till henne, spanade in hennes nya lägenhet.
Oj, vad folk flyttar nuförtiden! Jaha, jaså, oj, det har ju jag oxå gjort. Kanske inte ska säga nåt. Yeah well.... Haha.

Finfin lägenhet, jag e lite avis. Blomtapeter, stort och fräscht. En rymlig 2:a.

Jag hade med mej rulltårta och te. Hon bjöd på lussebullar.

Halvkollade Vänner 5:an, updateade det senaste skvallret och pratade om den kommande festen på lördag.
Längtar redan, ska bli kul att träffa gamla gänget igen! =)
Slängde på en gammal klassiker; Dirty dancing. Åh.
"Don´t put baby in the corner". Och det berömda lyftet. Ja!
Mysigt en tisdagkväll bara så där.

Onsdag 24/9-

Allt händer på samma gång. Hade suttit och skrivit på ett Word dokument tidigare, gått ifrån datorn, hörde hur det plingade till på datorn, gick och undersökte. Utan att jag hade loggat in på msn så var jag tydligen ändå online.
4 vänner upplyste mej om det.
Irriterande, det har hänt förut, what´s up with that?
Länge sen jag msn:ade, och 2 av de vänner som skrev var gamla vänner från Stockholm,
har inte hunnit prata på evigheter. Typiska stress allting händer på samma gång -timing.

Msn
konversation i 30minuter, baka sockerkaka, glömma smörja formen, hade inget ströbröd ändå, stress, stress....
Äta middag, skynda, ont om tid, hinner jag plugga mer?, bränna maten en smula, tugg, tugg, svälj.

Ringa mamma
, ska spika upp tavlor, blir ingenting, men lika bra.
Tar ut kakan ur ugnen, klar, men färglös. Sockerkakan såg ut som vitchoklad. Haha. Det var roligt!
Håller krampaktigt tag om formen, den vill inte släppa. Men till slut så.
Med kakan under formen på fatet i cykelkorgen. Tjejerna på balkongen ovanför undrade nog vad jag höll på med. Det gjorde jag med. Hoho.

Cykla till Marcus en sväng vid 20-tiden.
Hamnade som vanligt i en lång pratstund vid köksbordet, glömde bort kaffe och kaka. 
1timme senare gick det upp ett Liljeholmens. Fikat, just ja!
Vitchokladen (kakan) var helt okej, lite degig bara. Men den gick ned.

Samtalsämnena varierades i vanlig ordning.
Deodorantprat vs huruvida värdegrunden är ett virke för grunden.
Extreme breakdancing youtube tittande och Platon citerande.
Kurskoder, elefanter, censurerade reklamfilmer, grönsaker.
Passion, nagellack och närhet.

Har ni någon gång träffat någon som bara är så bra för att den personen är den själv?
Så löjligt enkelt.

Måste få skryta lite om min vän bara.
Jag har några vänner som står mej väldigt, väldigt nära. Tjejer och killar.
De är guld och diamanter, pärlor och glitter. Alla är så bra och unika på sitt sätt. Nej, detta är inte klisché.

Jag tycker inte om att sätta människor i mappar, olika fack, dela in, peka ut, favorisera.
Men en del stjärnor står ut lite extra .
Marcus är en av dem.
Så himla klockis finurlig diskuterande härlig båda fötterna på jorden pricken över i rolig
varierande intressant bestämd fantastiskt faschinerande ordrik och allmänbildad.

Jag tycker om människor med hjärna. Alla har en, men alla vet inte hur de ska använda den.

Och. Utan att använda alla fördomar på en gång.
Vad skönt att kunna prata helt öppet otroligt personligt titta i ögonen och ingen annanstans
föra en djup konversation utan konstigheter samtidigt skämta glatt på riktigt inte på låtsas
bara vara inte komplicerat strunt utan alldeles, alldeles sant. Och med en kille. Där kom den (fördomen). Haha!

Det är få människor, tjejer och killar, som jag känner som kan läsa av en, notera, berätta och
att avläsningen faktiskt kan stämma så fantastiskt bra som han kan. Häftigt.

Långpratet fortsatte till långt efter för sent. Kl 2.30 kom jag hem till mej igen. Trött. Men lär dej nångång flicka!
Sovtid: 4 timmar.

Idag torsdag 25/9-

4 timmars sömn som sagt. Trött men inte alltför uppgiven.
Honungsvatten skulle jag dricka i morse. Jag tappade burken i golvet, glassplitter och dammsuga kl 07.30.
Intressanta lektioner och föreläsningar.
Har valt en kurs till senare i höst, eller var det till våren? Känns spännande! Hoppas jag kommer in för den verkar poppis.
"Språk, estetik och lärande" var namnet. Hoppas!

Åt sen lunch kl 13.30 hemma. Diska undan, glömma vattnet på, badskum i diskhon.


Mamma kom förbi i eftermiddags. Med hostmedicin, hammare och spikar. Medicin för förkyldningen (fortfarande) & verktyg för konst på väggarna. Jag har bilder! Varsågod att snegla nedan:



Det är ett kollage som jag gjort för ett tag sen som går att skåda ovan till vänster. En del utklippta citat finns även.
Ser ni vad det står? Mina 2 favorit top notch är:

"Inte utan min väska"
.

"Kan man få för många väskor?
 Nej just det".


Klockrent. Ja, jag är väskfantast, hej. För er som inte visste det. Haha =P

Nu måste jag verkligen plugga. Men har en massa inspiration så jag hoppas kunna skriva en hel bok. Hade tänkt gå på teatergruppens träff ikväll 19-21 men tid finns ej. Och gitarrspel och pianoplinkande ska jag försöka klämma in. Men, som sagt. Nu; plugg!

Tjohejsvejs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0