Mörbultad, yr och uppbokad.

     

Jag tänkte jag skulle berätta om min måndag och tisdag för er.
Egentligen har jag inte tid för det, skulle behöva skriva på något annat i stället, men äsch...
Har inte ätit middag än. Trött är jag också. Mörbultad och nästan yr. Men det tar jag längre ned på bladet.
Here´s the story:

Måndag 29/9-

Spännande, spännande! Var hos kiropraktorn för min första tid, tjoho. Efterlängtat.
Fyllde i blad och svarade på frågor så gott jag kunde. Blev undersökt, vriden och tittad på från olika vinklar.
En tjej, trevlig, och mycket snabb i orden. Det gick i 210 knyck tror jag!
Förklarade, pekade, visade.
Ajaj.
Det var lite värre än vad jag trodde.
Min fot är stukad. Sedan 1 år tillbaka. Hon är den första att konstatera!
Och min rygg är lite sne och bäckenet lutar lite och ena benet är kortare än det andra.
Sådärja. Håhåjaja. Visst låter det som att jag är 82år? Jag bjuder på den, va!

Hon gjorde en intressant övning som fick ett spännande konstaterande, jo, jo.
Hon vred mitt vänstra ben, jag skulle hålla emot. Gick finfint.
Hon vred mitt högra ben, jag skulle hålla emot. Gick inte alls.
Det högra är slappt, ur funktion, i dåligt skick. Se där ja!

Och benet under foten har förflyttats. Aj.
Folk, vanligt folk, som ramlar, brukar ramla på utsidan på foten.
Jag föll på insidan av foten, pang på. Det är ganska ovanligt. Sån är jag!

Och 550kr fattigare.

Det är svårt att veta när man inte vet som jag brukar säga. Yes.

Tisdag 30/9-

Sista septemberdagen och uppföljningstid hos kiropraktorn även.
Åkte dit i eftermiddags när plugget slutat och kom därifrån i ett lustigt skick....

Idag började behandlingen, så det var det vi gjorde, behandlade.
Blev inte så mkt mer konstaterande än vad gårdagen hade att erbjuda.
Men!

Hon knäckte ryggen hit och dit. Första gången höll jag på att tappa andan dock haha!
Hon drog i mitt ben så jag åkte hit och sen dit och nu är båda benen lika långa. Na-na-najs!
Framsteg.
Bokade in 2 nya tider. Fick balansövningar att träna på. Allt som behövs är ett liggunderlag, aha!

Och 300kr fattigare blev jag denna gång.
Priserna är dyra tyvärr och tiden man får ganska kort.
Men hon är bra, än så länge känns det okej.
Fast på tal om känns.... Efter en behandling kan man känna sej lite eh.... speciell.

Jag är mörbultad, lite yr, har ont i huvudet, vill helst lägga mej ner och sova.
Känner mej lite smått... konstig. Som i en dröm. Är lite borta faktiskt. Hoho.
Men annars är det bra!

Försöker även styra upp helgen. Åh, ja helgen.
Jag har suttit i telefon och sms:at så otroligt.
Alla har löst av varann verkligen. Och precis när jag skickat iväg ett sms, får jag ett
från någon annan. Sedan ringer det och någon annan ringer samtidigt. Slänger iväg
ett mess till, ytterligare en annan ringer. Oh, my...
Vardagsproblem. Jag är uppskattad, fint!

Åh, jag pusslar, åh jag försöker mitt yttersta för att inte missa någon. Verkligen.
Denna helg händer allt & lite till. Tydligen.
Pappa och min bror med familj kommer hit. Min faster har visst landat här redan.
Denna han kommer även han hit på fredag.
Och det hade varit så himla, himla, trevligt att träffa Sofia & Jennifer äntligen. Är nog
1 år sedan vi sist sågs. Sofia hade visst ledigt i helgen oxå. Typiskt att jag inte kan,
fast ändå har jag inte släppt taget om det & försöker pussla vidare. Vill, vill!

Jag och denna han tänkte åka upp till hans stuga fre-sön. De planerna fick skrotas.
På fredag ska alla examinations- & kursuppgifter vara inlämnade, klassen pratade om att
fira med att gå ut på Stuk på fredag. Nathalie messade om fest, jag skrev jag återkommer.

Jag har:
pratat med mamma. Rebecka ringde! Jag ringde upp. Har inte hunnit prata sedan i juni tror jag trala.
Min farbrors fru ringde, jag babblade med Beckis om nåt.
Rebecka ringde tillbaka till mej. Citron slängde iväg ett mess, jag svarade, hon skrev tillbaka.
Ringde upp farbrors fru för att kolla läget.
Jag skickade iväg några ord till Nathalie som jag lovat att berätta för om foten. Snabbt svar tillbaka.

Går till busshållsplatsen, känner mej snurrig, dricker loka citron.
Slänger iväg ett skojigt meddelande till killen som benäms han. I samma ögonblick skickar
Nina från klassen sms om gruppuppgiften. Jag svarar hurra!

Nathalie skriver igen. Pratar om fest på fredag.
Hinner inte svara, mobilen ringer. Det är han. Prata kort, han har bråttom, jag är vilse i orden,
haha jag är dizzy av behandlingen.
Och sedan sms:a klart till Nathalie.

Hemma. Steka bacon, tomat, zuccini, hacka rödlök, skölja kikärter. Koka pasta. Och majs, jag glömde majsen!
Kolla IKT-uppgiften. Mamma ska ringa sen. Och han.
Puh! Tror jag.
Men stress! Jag har inte hunnit plugga någonting idag. Hur i hela fridens namn ska jag
bli klar till på fredag. Aah?!
Ja, det e svårt & säga på rak arm. Även krokig arm. Och ben.

Nåväl. Matintag framför datorn e inte så hett, ska sätta mej vid köksbordet.
Tänkte kolla lite Vänner på 5:an oxå. OCH plugga. Klockan är 19.30.
Tur att jag inte har någon behandling imorrn.

Tjohej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0