Att göra en resa och att avsluta en......

Sorry för lilla tystnaden. Helg. Och jag åkte till mamma i lördagsförmiddag med tanke att åka hem samma kväll. Ja, jag e fortfarande visst kvar här. Kanske lite sällskapssjuk, vad vet jag?

Natten till lördagen
by the way, oj. Det fördes ett herrans liv och festades som aldrig förr.
Själv låg jag i min säng och svettades å frös om vartannat i feberfrossa.
Plötsligt ringde någon på min porttelefon 2ggr, klockan var då 02.15.
Sedan ryckte någon i mitt dörrhandtag.
Förstå min rädsla mitt i febern!! Mitt hjärta har aldrig bultat så hårt tror jag. Nåväl.

Denna han ringde, både i lördags och i söndags. Se där!
Småpratade och det kändes som vanligt i lördagskväll, vad fint. Dessvärre han hann inte förbi mej med mina armband.
Men det kommer fler gånger och de var i säkert förvar konstaterade han.

Igår, måndag började vfu-veckan. Praktiken. Yey! Men nej. För jag har halsfluss.
Det är bättre, om än det pendlar, men jag kan inte närvara, mår fortfarande dåligt,
så det blir ingen vfu. Ingen skola på 2 veckor. Och sedan ska detta redovisas.
Vad ska jag göra? Ingenting eller vad? Ska iaf försöka bli frisk.
Ja, för det var ju det, man måste närvara alla dagar, de 2 veckorna på vfu:n, annars får man underkänt. Så förhoppningsvis får jag göra om den vid ett annat tillfälle.
Rackarns dumma åh å jag vill bara byta utbildning. Yeah well.
Jag har iaf klarat ytterligare en examinationsuppg, en av de svåraste enligt många å mej.
Åh, så skönt!!

Och resan.
Ja, resan som jag inte hunnit orda om.
7 timmars resa och sedan direkt till sjukhuset.
Hem till det stora huset där det lät som om någon trampade på bron, otäckt.
Sitta på sjukhus från morgon till kväll i några dagar och se dej kämpa tappert det är ofattbart.
Köra bil olagligt på snirkliga stigar när dimman är tjock och inte hitta hem.
Skada höger foten igen fast på yttersidan och skära sej i fingret av misstag så det droppar blod.
Ungerfär så, ja.

Och resan hem, när den äntligen blev bokad.
En kort sväng till sjukhuset, att göra om en process.
Att ta 08.56 tåget från Örebro. Det var försenat en massa gånger, kom 09.33.
Åka tåg som kör långsammare än det brukar, ett tekniskt fel.
Som måste backa och det tar evigheter till Västerås, jag missar mitt flyg från Arlanda 12.20.
Det fanns
ingen restaurangvagn och jag tror toaletten var trasig, yey, great.
Gå på toalett på T-Centralen, köpa macka och ramlösa på pressbyrån, första bästa Arlanda express.
12.55 leta sej fram på Arlanda, boka nytt plan, det går ett 13.25, spring!
Milslånga köer, knappt någon personal när jag ska checka in baggaget.
Boardingtid: 13.05. Klockan är nu 13.10. Inte bra!
Men så! Får hjälp av herrn, han ropar i telefonen, jag får ta mitt som specialbagagge i stället.
Specialbaggage- damen var sur. Tönt. Hon borde gå en charmkurs.
Kasta bort ramlösan, man får ju inte ta med vätska!
Springa igenom säkerhetskontrollen. Rusa till gaten, vart e gaten?!
Komma in som sista kvinna på planet tjohej. Parkera sin bak mellan en militär och någon med en tjusig kavaj.
Men sedan.
Ett tekniskt fel på planet. Jag känner igen det..... "Det tar bara 5min" hörs i radion.
Elektrikern kallas in. Halvtimmar går.... Och så fixat! Men då måste de tanka för det 
skulle visst vara en klar fördel.
Äntligen lyfter vi. Och landar sedan efterlängtat på orten.
Planet från Arlanda som skulle lyfta efter oss, 14.45, kunde lyfta före oss, så försenade var vi.
Så kan det gå, så gick det.
Och jag kom hem tillsist.

Kommentarer
Postat av: Ester

alltsa personalen pa Arlanda ar sa otroligt otrevlia! inte alla da men otorligt manga, dom bode fa ga na kurs pa att lara sig vara trevlig. Nar vi var dar sist ojoj dom var sa otrevlia att de inte var sant!

2008-11-19 @ 10:07:54
Postat av: Gabriella

Till Ester: otur att ni oxå fått träffa på en dels otrevliga humör. Haha, hade jag haft mer tid på Arlanda så hade jag antingen sagt nått halvotrevligt tillbaka eller kört på den övertrevliga stilen; "ha en trevlig dag"-smile. Haha :D

2008-11-19 @ 20:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0