Festligt med grabbarna.

Telefonmöten på dagen. En kort sväng på stan på eftermiddagen. Åkte förbi pappa en kort spontansväng.

Gick in till stan för att hämta min cykel, och ta ut lite pengar. Vid bankomaten träffar jag två tjejer. Lustigt möte. Märkligt. Fick mej att tänka på utomlands och jag kände mej så himla svensk och min 1 meter gräns. En tjej sa att jag hade en fin röd kjol, hade sett mej förut och frågade hur gammal jag var. Varpå vi stod och gissade varandras åldrar på Storgatan en fredag. De skulle visst ut och undrade om jag skulle hänga på dem nu på en gång. Jag tackade men avböjde dock. Märkligt. Haha. En liten historia i ett litet Luleå. Jamenvisst.

Ett sms. Jag fick ett sms. Jag hade tänkt skriva ett besviket inlägg om ett upprepat eko utan svar. Men det uteblir. Varför? Jo, för att jag fick ett svar. Ett sms. Det ni!

Kvällen kom och beslutsångesten också....
Nog för att jag näst intill jämt har svårt att bestämma mej, men denna kväll tog priset I say.
Frågan gällde utgång eller ej. Jag var trött, behövde spara pengar, hade inte så stor lust att gå. Men fördelar som; vara med fina vänner, prova ett uteställe jag inte varit på och man vet aldrig hur en kväll slutar lockade  och vägde upp. Utgång med pojkarna fick det bli!

Lugn förfest hos en vän i stan. Kollade youtubeklipp där visst en av vännerna var med. Inga namn nämnda haha! Roligt. 
Pratade om en middagsbjudning med Carola och ett midsommarkubbspel med Jöback. Försökte få volym på datorn som envisades. Ett tuggummi hade visst brett ut sej på sängen. Funderade på om vår väns blomma var en potatisplanta eller inte. Och skrattade däremellan.

   
Skon försökte springa i kapp tiden.



En potatisplanta?


När klockan blivit midnatt styrde vi stegen närmare centrum. Kafelino!
Gratis blev det också, behövde inte betala. Jag tackar!

Ibland är pojkar bättre än flickor. Lättare. Rak på sak och inget krångel.
Här väntade man troget på varandra punkt. Inget tjafs, inget kanske, men, om, jag vet inte. Sånt gillar vi skarpt!
Det är ta mej den, det bästa, när jag går ut med dessa två pojkar måste jag säga. Vågen!

Dansade i natten och sprang på några esteter och en del andra bekanta folk som Axel, och en Bella i nya brillor.
Na-na-najs!
Blev ingen efterfest med tillhörande poolparty. Sömn lockade däremot. Inte fy skam det heller.
Blev en påspringning av en sjungande Elmo och sedan hem till Dick för en avrundning. Sedan hemåt.  


Så här ljust ute kan det vara i dessa breddgrader klockan 03.03.


Kärleken uppenbarade sej på en telefonkiosk bara sådär.



Storgatan, den berömda. 

                                                                  

Kärt återseende!                                    Samtal.     

                                   


                                                                                     
                                                                Spontandans á la Peter. 



Nedskräpning dokumenterad.


                                                                   
hej, hej.                                                          pojkarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0