Krångel teknik men bättre sent än inte alls.


Och ännu en gång har dator och internet spelat mej ett spratt, protesterat, och inte velat som jag vill. Men nu e vi igång igen. Håll tummarna!

Efter många stunders funderingar och hit och dit tankar så bestämde jag mej och bokade resan. Tyvärr blev det inget Sthlm och hälsa på Hanna :( Väldans tråkigt! No, no till Göteborg. Och inget Arboga hos bekanta. Buhu.
Men blir däremot, det som var högst prioriterat, en tripp till William och pappa i Nora. Så blev det.



Och.
Jag fick ett telefonsamtal, ett telefonsamtal fick jag.
Plötsligt gick det lättare att andas och nu vet jag
så skönt att jag vet.
Lättnaden är obeskrivlig.


Onsdagen innehöll en tappad mobil i backen och en promenad in till stan med Peter.
Satt på Roasters uteservering en sväng. Blåsigt. Men trevligt, trevligt. Och en middag har vi att styra upp!

Torsdagen, gårdagen.
En sväng på stan på eftermiddagen. Leta present till mamma.
I Smedjan, påväg hem, i min egen värld, någon knackar på glasdörren. Högt hoppar jag.
Det var Dick som just slutat jobbet och skrämde mej. Sällskapade en bit på vägen. Tack för tipset som sagt! Nu tror jag mej veta vad modern ska få i present. Tjoho!

Dags för en upprensning, på tiden igen. Dammsuga, torka golv, dammtorka, tvätta fönster till kl 21. Ibland får man sina il.
Sedan behövde jag luft. Ut! Promenad.

Hade i princip hunnit stänga dörren så mötte jag en bekant. Spatserade vidare. I min egen värld, igen, vem kommer i världens fart och bromsar in med sin tjutande cykelbroms?! Martin. Var påväg och spela volleyboll.
Åt samma riktning, ja då sällskapade vi. Pratade festligheter och roliga upplevelser. Vi kanske syns imorrn!

Fick lite skvaller om personen Någon av en vän per telefon. Eller mer update; info. Äh! Känns... ja hur känns det? Tråkigt att du hindras. Men samtidigt rör det mej inte nämnvärt, låt det rinna ut i sanden, då kanske det inte var värt så mkt.

Fredag, sista vardagen på veckan.
Plockat, rensat på balkongen. Och det blev sol, som Martin sa!


Och ett streck på himlen.


Trästocksfestivalen. Ett år sedan sist nu. Blev tyvärr ingen vistelse i år! Pågår för full hus men lyssnar på Anna Järvinen som kompensation.
Förra årets festival, ja. Det var då uttrycket "rackarns!" kom till bruk. Jo. "Rackarns!" sa killen med skarp röst utanför vårt tält. Ett mkt användbart uttryck tyckte jag och Hanna som därefter började använda det flitigt. Se där!
Det var då vi tog fel på tiden (mitt fel!) och kom till sista tonerna av Asha Ali´s "Fire, fire".
Det var då Mr X var överallt. Och allt uppebarade sej igen just för att duär du.
Det var då Olle Nyman gav en hejdundrades show. Fantastiskt fint. En parentes och ett roligt sammanträffande, sist nämnda kille med band spelar ikväll kl 21, snart, på Teaterrestaurangen!

Förresten, har nog glömt berätta. Intagningstider. Jag kom in! Till hösten blir det plugg. LTU-96502 . Skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0