Och en himla massa update!


Ingen kraft, ingen ork. Energi vart är du när jag behöver dej som bäst?
Förra veckan är avslutad, en ny har påbörjats. Tack och lov för det!

Allt som möjligtvis av någon anledning kan inträffa på samma gång, inträffar naturligtvis samtidigt på en och samma vecka. Och nej det är inte jippie hurra roliga saker. Det är tunga jobbiga mörka saker som man helst vill slippa.

Igår måndags avslutades så äntligen flyttbaletten. Andas ut. I sista stund lämnades nycklarna in. Efter om och många men fixade det sej och det är jag väldans glad för.

I torsdags var det kalas. Trio t o m. En Linn fyllde sista tonåring. Och en Ida & Stina blev 20 something.. De två sistnämda firade med marängtårta på torsdagsaftonen. Fint.

Hann fixa presenter precis när jag fick en ledig lucka, så det ordnade sej. Träffade däremot på en otrevlig incident strax efteråt. Inga namn, ingen situation vid bokstav. Men en påminnelse, en otrevlig sådan.
Och jag fokuserade och tänkte och blundade hårt och önskade att tiden skulle snabba sej för en gångs skull. Skyndade mej ut, sprang nästintill och cyklade hem. Och tror ni inte att jag glömde köpa födelsedagsblommorna. Jo! Så jag fick cykla tillbaka. Och då var du borta tack och lov.

Och lördagen sedan. Lördagen.
Sprang på personen vid namn Någon. Och hans tjej. jag hade bråttom, vi hälsade inte, jag vet inte om du såg mej. Jag orkar inte höra av mej för du anstränger dej inte. Och jag tror att det har med någon annan att göra. Ja, se där.

Och.
Jag fick veta.
Något hemskt fick jag veta.
Hur blir allting såhär?
Men du vaknade till liv och är på jorden igen.
Jag är tacksam åh jag är tacksam för varför ska du dit borta och göra?
Tids nog kommer vår tid.

Men.
Ja, men.
Nu får jag inte tag i dej.
Så jag undrar, grubblar.
Är du kvar?
Du svarar inte så jag funderar fortfarande.
Och ingen annan svarar heller.
Jag hoppas att detta inte är det sista ifrån dej.
För vad gör jag utan dej?
 

Efter dagens omtumlande blev det mer att vänta. Kind of.
Fest, det var fest. Linns födelsedagsfest. Förfest innan. Plockade blommor till värdinnan.
En hop på ett gäng vi var 15 styckna på ett ungefär.
Blandade känslor. Vill inte gå in på för mycket, känns ändå som passé just nu.
Därför tar vi det roliga istället.

Fest. Trevligt. Blommiga kjolen. Allsång på altanen. Korttrix att filura ut.
Pianokavalkad. Jeff Buckley. Strumpbyxorskratt. Tupac. Förvåning. Choklad.
Hur tänkte vi där?

                                                          
                                                                                                           Påse på huvudet, jamen sure! 

 


Följt av nattpromenad med grabbarna som blev less av mitt blomplockande på vägen haha. Men som envist ville räkna alla blommorna efteråt. Jamenvisst!








Och sedan blev det söndag. Fylld med samtal, ord. Låt mej säga såhär, jag är glad att det inte är söndag idag.
Orkar inte fixa och trixa för jag kan omöjligt räcka till, till alla. Sant men så är det.

Ja och sen var det, det där.
Jag tänkte på dej. Ja, jag tänkte på dej.
För om det stämmer, om det är så som jag kämpat mej till att förstå.
Gnuggat energiknölarna så de bedövats.
Begravning. Det var begravning i söndags.


Måndag, igår var det måndag.
Sista rycket med flytten som sagt. Stressade som en tok när städfirman ja... när det blev som det blev.
Cyklade som katten, och hann! Victory. Tog en glass, satt vid hamnen en stund.








Tisdag.

Skymtade personen Någon av en slump på hans jobb.
Har varit på en bra föreläsning. Blivit bjuden på lunch.
Lyxat till det med glass. Känt mej otillräcklig. Kollat flyg och tågbiljetter.
Och har fortfarande beslutsångest.

Ska bli bättre på update. Blir alldeles för långrandigt annars med all info på en gång haha =)
Är dock oerhört trött. Letar energi. Men.
Håll tillgodo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0