Estetik och en trislott rikare.


Måndag 8/12-

Allt sker i ett verkligen. Har knappt hunnit känna efter om jag landat.
Åter till vardagen, skola, slutade tidigare, 15.45.
Dramalektioner hela dagen lång. Väldigt roligt!
Skönt att bryta av med något annat än det teoretiska tråkiga.
Lära känna en massa nya, hade lektioner med en massa andra lärarstudenter.
En hel del trevligt folk.
Namnlekar, radioteater, lära-känna övningar, ett clownnummer och lite sånt.
Finfint.

Promenad hem i vinterland.
Åh.
Och spelat lite piano, det var länge sedan.

Skriva blogginlägg på kvällen, lyssna lite Hello Saferide.
Mobilen hojtar till, jag är inte beredd, vem ringer nu såhär sent?

Det är han.
20 minuters trådlöst prat.
Och det är så fint att du bryr dej.
Tack.

Tisdag 9/12 idag-

Skoldag till 16.15.
Bildlektioner hela dagen.
Skojigt och kreativt.
Det enda som är synd när man går i en klass med människor
som inte vanligtvis är så estetiska är att man får inte riktigt
utlopp själv för det estetiska.
Ganska snabbt vill man "klara av" uppgiften. Tråkigt.
En annan vill njuta lite till.
Men hey, alla är vi ju olika.

Har också bestämt att ha foto som projekt i vår grupp.
Allra helst hade jag velat ha musik, men ingen annan var riktigt taggad.
Så det blev foto.
Och jag hoppas det blir bra ändå.

Sista minuterna skulle vi svara på frågor gällande naturkunskap
(haha inte mitt ämne, gick sådär va!) och sedan skulle det dras
lott. De som blev uppropade skulle få ett pris; en trisslott.

Gissa vem som fick en trisslott?
Jo, jag.
Haha. Najs.
Men blev ingen vinst dock.

Sms:a och prata med Rebecka i telefon.
Alltid lika trevligt.
Synd att du inte kommer upp till jul though!

Förgyller kvällen med äpple, kanel och russin te.
Inte fy skam.
Pratat en kortis med Anton på kvällskvisten. Efterlängtat.
Imorrn blir det fikatime och julklappsletande!
Åh, jag längtar redan, var länge sedan jag var så här taggad.
Har inte setts på evighteter.

Och imorgon är jag ledig ifrån skolan. Beskrivning; skönt!!
Det behövs. Jag behöver det.
Ska fixa sånt jag inte hunnit med.
Handla mat, lämna in glasögonen, leta julklappar, städa och lite sånt.
Och Antons och Gabriellas berömda kladdkaka och kopp choklad-fika
ska äntligen genomföras.
Vågen på det I say.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0