Åh, jag önskar jag skulle orka.


Jag hade inte tänkt skriva något här idag. Egentligen.
En massa arbeten som ska in till  imorgon.
Men nu orkar jag inte.
Jag blir arg på mej själv som inte orkar!
Helst vill jag lägga mej ner och sova för jag är så trött
och vakna och vara pigg.
Men tvingar mej själv, pluggaplugga de sista till fredag.
För på jullovet blir det annat plugg; tentaplugg.
Minst 8 böcker och artiklar att läsa och kunna.
Hur? Hur?

Och jag orkar inte.
Är så trött så jag nästan svimmar.
Så nu tror jag att jag struntar i de 2 arbeten som ska in imorgon.
I alla fall det ena.
Och hoppas på att morgondagen har mer energi att bjuda på.

Arbete 1
sluttid imorgon fredag 19/12 kl 11.56.
Arbete 2
sluttid imorgon fredag 19/12 kl 23.59.

Dåligt samvete får jag såklart. Vill bli klart med allt innan jullovet.
Inte växa på hög. Snälla. Orka! Orka!
Folk säger att jag nog är för hård mot mej själv.
Sant, sant. Kanske kan det vara så.

Tackhej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0