Livets märkligaste resa.



Hemma, hemma igen. Tillbaka ifrån det som var.

Och. Grattis på födelsedagen; Ester, Linnéa och Nanna 8/12!

Tre olika vänner som inte känner varandra (vad jag vet) men fyller år på samma dag.
Alla folks mobilnr har ju försvunnit sen mobilen krånglat (har fortfarande en tillfällig mobil)
så därav inget grattis sms eller påringning ifrån mej. Förlåt.

Fredag 5/12-

Väckarn ringer 7.30, duscha, äta frukost, prata med Mari en snabbis. Ringa flygtaxi,
packa klart. Iväg med flygtaxi kl 9.10.

Flyg kl 10.10, landa 11.30 utan förseningar, yey. Hämta baggage, mot Arlanda express.
Köpa tågbiljett på centralen. Tåg kl 13.07 mot Örebro, framme ca kl 15.
Buss till Lindesberg kl 15.25, framme 16.30 och direkt till sjukhuset.

Och du är trött, så trött.
5 ½ timme på sjukhus och sedan sova i det stora huset.

Lördag 6/12-

Iväg kl 9.
12 ½ timmar på sjukhus.
En trevlig lunch på ett grillställe.
Några bekanta ansikten.
Och ett evigt kämpande.

Söndag 7/12-

Packa ihop.
Till en skridskobana, en islada, det var länge sedan.
En sista sväng till sjukhuset.
Några väntande stunder.
 
Och det behövs inte alltid sägas så många ord.
Räcker med en hand som är varm.
Du tittade och tittade och tittade
intensivt tittade som för att memorera.
Ögonkontakt.
Om än det såg ut som du sa "snälla, gå inte".
Det är som det är.
Jag tror du uppskattar att jag kom.
Vi sa hejdå.
För sedan var jag tvungen att åka hem.
Om än det tog emot och jag tänkte vända om.

Buss 12.25 från Lindesberg. Några halvnickanden. Trött.
Framme i Örebro. Vänta i 2½ timme på tåget.

Köpte en kyckling & baconmacka och en ramlösa.
Mitt i tuggan sa en man (som nog inte hade alla hästar hemma):
"om jag var ni skulle jag springa ut härifrån, det är en bomb därinne!"

En kvart senare kom mannen in igen. Då ville han bjuda på kaffe.
Det smällde aldrig. Och han bjöd aldrig på kaffe.

Tåg kl 14.56 från Örebro, framme på centralen kl 17.
Fördriva tiden ytterligare. Arlanda express  kl 18.05.
Checka in och vandra runt på Arlanda en stund.
En ny bok köpt och läst några sidor i, och en iste senare; flyg hem kl 19.50.
Landa något försenad kl 21.23.
Men bara 13min sen, det tar sej!

Upptäckte att jag åkte samma plan som en av mina phösare, se där!
Och vem möter jag, det första jag gör när jag klivit ur planet.
Han.
Och vi vinkar något förvånat till varandra genom glasrutan.

Jag går vidare, hem till lägenheten, sen middag kl 22, packa upp,
sova och skola dagen efter väntade.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0