Magnetkameraröntgen check och syskonbarn.

Hej!
 
Oj så oroligt jag sov inatt. Vaknade upp helt svettig med ett ryck. Drömde all världens mardrömmar känns det som. Och ändå hade jag en helt underbar gårdagskväll. Mina brorsbarn är uppe och hälsar på! Och den yngsta i skaran fyllde 11 dagen till ära igår och det bjöds på födesedagskalas och spelkväll hos deras farmor. Så jag och min kusin Eva åkte dit. God tårta och fika och tre olika spel hann vi med. Finemang! Imorgon kommer visst brorsan och Jenny upp. Hoppas vi hinner ses något!
 
Men så till idag. Ja idag var dagen för magnetkameraröntgen kommen. Äntligen! Kände mig inte nervös faktiskt, är ju 3:e gången gillt jag gör just en sådan här typ av röntgen. Totalt sett har jag hunnit med 6 olika i mitt liv hittills om jag räknat rätt. Mycket? Ja men ändå ett gäng gånger ju. Nåja. 
De var lite försenade så fick sitta och vänta ett tag. Men sedan var det dags i en hel timme. Det låter ju som bekant ganska högt när bilderna tas, men så här högt har jag nog inte varit med om tidigare. Vad togs då? Bröstryggen, ländryggen och sidorna om svanskotan. D.v.s. hela ryggen, - bra! Känns skönt att de scannar av allt.
Svaret på röntgen får jag troligtvis ganska snabbt. Hoppas, hoppas. 
 
Igår tisdags var jag hos fysioterapeuten. Vi pratade fram och tillbaka och planen är att jag ska gå med en lärare och försöka undervisa några övningar och se om det är möjligt. Känns både ock. Men är ganska stressad över situationen i ärlighehetens namn. Tänk om jag förvärrar allt? Jag vet ju inte vad/om det finns något fel i svanskotan ännu. Och ont har jag ju dagligen. Vågar jag? Och hur mycket? Prestationskrav go away. Samtidigt måste jag ju testa någon gång hur mycket jag faktiskt klarar av. Det kan ju även vara en fördel att prova så att Försäkringskassan ser att jag försöker, för snart kommer de börja ställa krav...
 
En annan sak även och dåliga odds. Danslärarjobb växer INTE på träd. Är svårt att få fast jobb och många har ofta flera olika som de åker emellan, även jag. Så vad händer? Sedan december har jag fått 3 (!) förfrågningar om lite större danslärartjänster att börja jobba omgående! Bara det lilla kruxet att jag knappt kan röra mig. Rackarns otur, ja. 
Håll tummarna för att jag får svar från röntgen snart! Detta grubbleri är så frustrerande och skapar ev. onödig oro.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag skulle ha avvaktat med att börja undervisa fysiskt, men du kanske kan assistera på ett sätt som passar dig och din kropp just nu?

2018-02-22 @ 11:06:24
URL: http://karolinakowalska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0