Sjukhus och röntgen och inställda lektioner.

Hej!
 
Vilken vecka det varit. Här kommer fortsättningen på de onda revbenen...
Började måndagsmorgonen med att ringa vårdcentralen, och fick en tid några timmar senare tack och lov. Träffade en läkare som undersökte revbenen och nämnde något om att det kanske kunde vara en blödning. Jag fick en remiss till röntgen och fick åka direkt till sjukhuset. Väl där möttes jag av en kollega som skulle utföra det hela.
Jag är ju inte vidare förtjust i sjukhus och vårdcentraler så detta lugnade mig faktiskt. Skönt!
Det posititva var att röntgenbilderna inte visade några sprickor som förra gången! Men då man endast kunde se bilder på skelettet så kunde man inte se om det var något fel på mjukdelarna. Jaha.
 
Jag har undervisat hela veckan, dock i så lugnt tempo som jag bara kunnat! Väldigt svårt, men har tvingat mig till att verkligen ta det försiktigt. 
I fredags var jag ledig. Handlade mat till jobbet som vi skulle ha under vår fortbildning och gick sedan på stan en sväng. Skulle leta present till en viss Rebecka som tar sin examen som distriktssköterska! Kände mig dock så konstig efter ett tag, lite yr och svårt att koncentrera mig och ont i revbenen så åkte hem ganska snabbt. 
Idag söndag har vi haft fortbildning i balett på jobbet för Emma Idén, kul! Hon höll en praktisk lektion följt av samtal efteråt. Jag var med såklart, men fick sedan så ont i revbenen att jag var tvungen att sitta ner resten av tiden. 
Ringde sjukvårdsupplysningen när jag kom hem på eftermiddagen som tyckte att jag borde sjukskriva mig en vecka. Och äta en starkare dos av pronaxen.
Efter VÄLDIGT många om och irriterande men. Nu har jag bestämt att jag är hemma till veckan! Känns så tråkigt och jobbigt då jag är så envis och plikttrogen. Men samtidigt nödvändigt om detta ska gå över någon gång. Vad det nu än är... Om det inte blir bättre inom en vecka så ska jag ta en ny kontakt med vårdcentralen och hoppas på att få bättre svar.
Tröstar mig med presenten jag fick av en elev i veckan (se sista bilden ovan). Alltså haha vad säger man?! Tack!:)
 
Till något annat. Här har det varit frost och minusgrader och blivit kallt. Men vackert är det fortfarande!
Nu är det verkligen babyboom överallt! Oj så många jag känner som är gravida. Nästa år blir många första- andra- och tredjebarnsföräldrar. Det ni. 
Nästa gång jag tittar in här så tänkte jag visa bilder på de blommor jag köpte senast till balkongen, och även inredningen här hemma. På återseende!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0