Att hösta till balkongen och en del vänfunderingar.

Godkväll!
 
Hur snabbt kan veckorna gå egentligen? Tycker verkligen dagarna bara svischar iväg!
En helt vanlig vecka här, och nu börjar jag äntligen känna att det lugnar ner sig på jobbet när det kommer till det administrativa. Alla elever är insatta i sina grupper, mailen med diverse frågor har minskat och nästan alla fakturor är utskickade. Skönt!
Jag hade en väldigt härlig danslektion med mina vuxna i behov av särskilt stöd i onsdags. Sån energi, verkligen roligt.
Två danspass har jag också fått till, för egen del, jazzdans och jumps and turns. Bra där.
 
En lugn helg. Handlat mat och köpt blommor på Blomsterlandet i lördags. Nu var det dags för lite mer höstigt! Var även på stan som hastigast och tänkte boka frisörtid, men det var stängt. Behöver toppa håret, ska bli skönt att fräscha till det. Har dock funderat på att klippa kort(are). Men det skulle säkert inte gå med mitt tjocka svall haha. 
På kvällen åkte jag till mamma på middag. Plankstek och päronpaj stod på menyn. Gott. Och massa prat i vanlig ordning. 
Söndag, laga matlådor inför veckan och dammsugit. Och rensat på balkongen. Jag har slängt gamla sommarblommor och planterat ljungen och prydnadskålen jag köpte dagen innan. Men mina pelargoner står sig så fina än så de får såklart vara kvar. Blommor alltså!<3
 
Det har visserligen regnat en hel massa dagar här. Men ändå är oktober så fin tycker jag. Alla löv och färger. Med lite sol på det (när den visar sig) så är hösten som bäst.
Har varit sugen på att fixa om lite här hemma. Eller byta lite kulörer i vardagsrummet rättare sagt. Men har inte haft tid tidigare, och nu kan jag inte bestämma mig för vilka färger. Världsliga problem jamenvisst.
 
Min kompis som legat inne på sjukhuset en vecka har i torsdags fått åka hem. Nu hoppas vi på att allt blir bra!
Jag har även tänkt en hel del på det här med vänner och nära vänner. Hur vissa hakar upp sig på småsaker och måste anmärka och beklaga sig. Så onödigt tycker jag. Och tråkigt. Speciellt när en annan jobbat som ett djur och försökt allt man kan. Men det duger ändå inte. Nåja, jag ska inte beklaga mig jag också;) Ibland måste man bara släppa saker. Men ibland får det mig att tänka, och kanske särskilt efter flera händelser och kommentarer, vilka som är mina närmsta. 
 
Dags att återgå till Beck, bra avslut på söndagen som för övrigt blivit en av mina favoritdagar i veckan!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0