Sista helgen i mammas stuga för i sommar och inställd resa.

Godkväll!
 
Sista helgen i mammas stuga för i sommar, ja det har jag just haft. En lugn, skön sådan fredag till söndag.
Igår lördags fyllde mamsen år och hade tårtkalas i vanlig ordning. Jordgubbstårta med åkerbärssylt, mosad banan, jordgubssylt och grädde emellan. Tradition sedan länge. Tyvärr hann jag inte få någon bild på årets skapelse, men god var den.
Fullt hus med släktingar som kom på besök, och morfar som i vanlig ordning kom med en vacker bukett från den egna trädgården. På kvällen när alla gått lagade vi middag och hade presentöppning. Vår kväll är alltid helig. Fint så.
Jag har även hunnit med att sola på bryggan, läsa bok, ätit frukost utomhus, druckit gott rosévin och träffat morfar. 
 
Jag har också funderat och funderat. Hade ju planerat en sommartripp till Stockholm och dansa på Balettakademien. Längtat sedan i februari/mars. Om jag var velig innan är det ingenting mot hur jag varit de senaste veckorna. Ikväll bestämde jag mig efter VÄLDIGT många om och men för att ställa in min resa. Jag har grämt mig innan, varit irriterad, ledsen och besviken och riktigt missnöjd då jag insåg att jag inte kommer få ihop allt som jag tänkt. Jag hade ju behövt den där resan, fått göra något för min egen skull! Och till råga på allt verkade allt inträffa på samma vecka. Både begravning, dop och dansklasser m.m. I-landsproblem jag vet, men ändå något som kändes viktigt för mig. Tackade först nej till dopet tidigare, men ändrade mig och tackade sedan ja. Så efter att ha vridit och vänt på allt så jag nästan blivit gråhårig och känt att den här sommaren varit en riktig fiaskosommar, också av olika anledningar, där ingenting blivit som jag hoppats på. Men nu är beslutet tagit att jag inte reser iväg och det får vara så. Och det känns faktiskt okej. Dessutom känner jag mig trött av olika anledningar, så att stanna hemma är kanske det klokaste. 
Alltid lättare när man bestämt sig och man kan förhålla sig till situationen. 
Sommaren som kantats av många sjukdomsbesked och flera dödsfall och jag tänker inte gå in något djupare på det. Livet. Så kan det vara ibland. Och jag har en veckas semester kvar att fylla hemma. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0