Höstpiffat balkongen.

Hallåja!
 
Söndag och dags för en uppdatering:)
Veckan började lite halvdramatisk kan man säga... Innan min sista klass på måndagkvällen säger en elev (vuxen) till mig att det troligtvis smugit in lite skumma typer på jobbet, så jag bör nog ta mig ett varv och kolla övervåningen. Vilken tur att Rebecka var där, orädd och klok som hon är. Vi drog en repa och mycket riktigt, två stycken obehöriga hade tagit sig in. Och allt kändes så tragiskt. Ett ungt par, en tjej på 19år och killen var 29 tror jag. Snodde lite grejer och den ena var narkotikapåverkad. Hade ingen fast bostad och ingen familj eller vänner. Vi pratade lugnt med de och resonerade, samtidigt som vi tydligt och bestämt sa att de inte får vara här, och tillslut fick vi ut de. Ja vad säger man... Hoppas de kontaktar socialen.
 
Vidare fortsatte veckan lite mindre dramatiskt med lektioner som vanligt, kontorsjobb, och även manusmöte för nästa års danssaga, samt ett möte för ett eventuellt dansjobb nästa år som gäller babydans. Spännande!
Haft lite ont i halsen under veckan och även ont i vänstra örat i helgen. Ingen förkylningen nu! Tagit det lugnt i helgen och kurerat mig, druckit te och ätit echinagard. Just ja, jobbade ju faktiskt igår lördags. Vikarierade i balett, nivå 2, kul! Det gick bara fint. 
Annars har helgen bestått av tvätt, storstädning (känns så fräscht och rent, njuter!) och en tur till Blomsterlandet och köpt mer ljung och cyklamen. Höstpiffat balkongen. Blev fint, så jag känner mig nöjd:) 
Jag har även så smått börjat göra lite mer höstfint i vardagsrummet och sovrummet. Lite mer ombonat, mörkare färger, och lite mer tyngd och substans var det ja. Snart fixat. Får knäppa lite bilder och dela med mig här sen. Köpte förresten en ny gosig filt till soffan, viktigt med en varm och mysig en. Och även två ljuslyktor på 25%, gäller att passa på.
 
Nästa vecka består av jobb måndag-fredag och ett till manusmöte, och sedan fortbildning i balett lördag och söndag för Ola Beccau. Hoppas jag får vara frisk så jag inte missar fortbildningen. Dags att ladda med ny energi. Nu ska jag återgå till filmen, nya Johan Falk, hurra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra SG

åh vilka härliga blommor!

2016-10-23 @ 12:25:32
URL: http://sandrasg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0