Julavslutning, en spontandate och behov av jullov.

Godkväll!
 
Här sitter en trött en, men tänkte försöka knåpa ihop ett inlägg i alla fall.
I veckan har jag haft julavslutning med alla mina 12 dansgrupper. Puh! Det har gått bra, men det ska faktiskt bli skönt med julledigt. Fick fina presenter av eleverna också, så glad jag blev! Hembakade pepparkakor, choklad, ord på papper och en hyacint. Tack!
I onsdags efter min moderna klass så hjälpte jag till att sälja fika och danskläder på jobbet, och ska så göra även imorgon söndag. Till veckan blir det jobb måndag och onsdag. Och på tisdag blir det troligtvis att åka till morfar och lämna julklappar då vi inte ska fira tillsammans i år. Sedan blir det jullov:)
 
I förmiddags ringde Rebecka och en timme senare träffades vi för en spontan date. Så härligt och efterlängtat även om vi inte hann avhandla allt. Haha, men när gör vi det? Det var hursom precis vad vi båda behövde efter stressiga veckor då vi inte hunnit ses på länge! Åkte till Storheden då båda ändå tänkt handla mat. Strosade i affärer, fyndade byxor till oss båda och avslutade på Blomsterlandet där en annan shoppade julblomster. Har inte alls känt för det här med jul i år av någon anledning... Knappt köpt några blommor som jag i alla fall brukar, men å andra sidan har jag redan så mycket växter hemma så det får knappt plats med några julblommor ju haha. Men nu så. Vita och blåa hyacinter, en vit amaryllis och eukalyptus. Kändes bra med lite juligt! Bytt ut lite kuddfodral och plädar har jag också gjort för att förstärka julkänslan. Det är ju rackarns snart julafton! Hur gick det till?
 
Fortfarande lite ont i öronen (segt det här), men annars känner jag mig frisk.
Är i en väldig tänkar-period för övrigt. Funderar över en hel del saker. Skönt att stanna upp och reflektera, men ibland blir det nog lite mycket. Allt skriver jag ju inte ut här, så går inte in närmare på det. Nåja. 
Den uppmärksamme ser att jag visst bloggar på en lördag (haha) så blir nog inget inlägg imorgon. Men till veckan tänkte jag försöka knåpa ihop både ett och annat inlägg. Kom ju på att jag inte gjort någon årssummering ännu (har totalt glömt bort det)! Kan nog hända att det blir några sammanfattningar inom kort.
Glad fjärde advent i förväg och fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0