30års festligheter, personalmiddag och vikarierande.

Hejsan!
 
Tänk att det redan är 3:e advent! Det ser så mysigt ut med alla adventsstjärnor och ljusstakar när man går förbi allas hus. Men tyvärr känner jag ändå ingen julkänsla. Kan knappt fatta att det är julafton snart!
Lite mer snö har vi fått sedan sist. Så fint med det vita, så vackert och mjukt. 
 
Var hemma från jobbet i måndags som sagt. Men från och med i tisdags har jag varit på plats. Har försökt jobba ikapp med alla fakturor och mail som ska besvaras. Tyvärr har vi haft väldiga teknikproblem. I onsdags ville jag bokstavligen slita mitt hår efter allt krångel. Allt är fortfarande inte löst, men jag hoppas det gör det till veckan i alla fall.
I fredags hade vi personalmiddag. Italiensk buffé dukades upp på Friends. Trevligt och gott. Och sedan var vi några som gick vidare till Clarion. Där var det dock galet mycket folk! Blev en lugn kväll för mig, och när hostan gjorde sig påmind för mycket kastade jag in handduken och åkte hem. 
Min vän Ester fyllde 30 i torsdags så under lördagen (som även hennes sambo Gustav fyllde år på) var det festliga överraskningar hela dagen och kvällen. Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara med under dagen men till kvällen joinade jag skaran. Kul! Gick sedan på Bishop och satt i bibliotekshörnan, det var länge sedan. När de andra åkte hem fortsatte jag kvällen och mötte upp Peter och några till på Cg bar följt av en kort runda på
O´learys. Allt som allt en trevlig kväll!
 
Imorse plingade mobilen till. Skulle kollat på en lärares dansklasser som jag tänkt handleda, fick ju avboka förra söndagen då jag var sjuk. Men så hade hon blivit sjuk. Hela lärarskaran är verkligen sjuk nu. Vi behöver nog jullov haha:) Så blev ingen danshandledning såklart, men hon behövde vikarie. Så jag hoppade in och tog hennes fyra klasser. Rackarns trött ska jag erkänna, men så fort jag började undervisa så gick det bra. 
Ja, då väntar sista veckan för undervisningen, tänk va. Med julavslutning och allt. Jag är fortfarande inte helt frisk, lite ont i öronen, hostig på kvällarna och lite trött. Så lite ledighet snart ska nog faktiskt bli skönt! 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag vill också ha snö!

2016-12-16 @ 07:25:42
URL: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0