En liten fest, fikaträff och finmiddag


Jag hann!
Effektiviserade som en tok, slet som ett djur, speedade på som 17!
Alla 4 examinationsuppg + kursuppg är nu inlämnade. Puh!
Ojoj, så skönt kan ni tro, men slut var jag efteråt.

När så allt var klart, snabbt byta om, packa kläder i väskan på 2min,
springa ut genom dörren, sista bussen in till stan 22.54 till denna han som anlänt.

Middag hade inte hunnit intagits, laxpastaköpStatoil kl 23.30.
Det var spontanfest hos honom. Hans killkompis hade ringt, han ringde mej kl 21
& meddelade att det skulle bli fest. Jamenvisst.
I lägenheten var det livat tjohej när jag kom dit. Om & men senare.
Han stannade sedan hemma. Jag & hans kompis gick till Heroes, sprang på en bekant,
fördrev tiden en fredagnatt.
Tillbaka till hans lägenhet, & kompisen följde med. Tid: kl 03 ca.
Nattprat. Skratt. Sömn. Trångt i en 3:a för 2.

Vakna kl 09, jag kan inte sova mer. Han och killkompisen leker tröttisar.
Segt, långsamt. Men jag e pigg.

Kl 13.30 tillbaka till min lägenhet. Kl 14 ska pappa och min bror med familj titta förbi.
Dammsuga, fixa porslinet, diska undan, plocka bort alla kläder & väskor.



Fika, spela keyboard, sjunga en trudelutt.
Leka kurragömma & konsten att gömma sej på 28kvm.
Ovanför brödskåpet, några centimeter från taket. Och i en hjärtmönstrad tvättpåse, jamen sure.

Till mamma en sväng. Logga in på datorn (min funkar inte) & skicka in papper till praktiken.
Och btw, jag kom in på kursen "Språk, estetik och lärande". Tjohej för mej!

Tillbaka till denna han. Gå till Willys & handla mat.
Laga sen finmiddag och klä upp sej kl 21. Baconlindad fläskfilé i cidersås. Det ni!
Braveheart på det och en vaniljlängdefterrätt. Mums, va!





Bord för 2.                                                 Det smakade godare än hur det ser ut.



Han trixar i köket...                                 medan jag studerade min klänning/kjol.


Sedan.
Konstigheter. Bra att se och veta bättre sent än aldrig -saker.
Diskussion! Att vara oense.
Att få tycka olika även om det inkluderar hela allt.
Hans liv och mitt liv och en enda röra.
Godnatt och det finns en dag imorgon.

Söndag 5/10-

Softsöndag, bara vara.
Prata igenom gårdagkvällens nyheter & äta mysfrukost. Skratta år roliga imitationer. Humor.
Det känns bättre nu. Som förra helgen blev det bättre. Skönt.
Du jobbar på ditt, jag jobbar på mitt. Tillsammans jobbar vi ihop.

Kolla Vita huset säsonger på dvd. Somna i din famn.
Fiskgratängsmiddag kl 17.45.
Packa, diska, städa bort.

Till mej & se lägenheten för första gången. Snabbvisit.
Och sedan måste du åka.
Puss och hejdå nu blev det tomt jag saknar dej redan, vi hörs trevlig resa!

Kommentarer
Postat av: Ester

ah har du skaffat en poikka? ;)

2008-10-06 @ 16:54:35
Postat av: Gabriella

Till Ester: Haha japp, det blev visst så =) hur går det själv med grabben?

2008-10-06 @ 21:20:27
Postat av: Ester

vad roligt :))) det gar bara fint jag ar saaa glad att jag skulla kunna flyga till manen ;)

2008-10-07 @ 08:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0