Han och lussebullarna.


Snabbt gick helgen, och så kom vardagen. Here we go:

Fredag 12/12-

Efter kvällens samtal med den berömde blev det en kvällstur till honom.
Lite snicksnackande över en tallrik gröt och mackor. Inte fy skam.

Lördag 13/12-

Och Lucia dagen till ära.
Spontangick på stan för att kika i affärer på julklappar denna förmiddag.
Blev inga köp, var i andra tankar och trängsel och folk gjorde inte saken bättre.

Laga mat och se på tv. Hemmaplock och ta det lugnt.

Denna han kom förbi min lägenheten och vi fördrev tiden någon timme.
Pratade livet och längtade till jullovet.

Söndag 14/12-

Blev inget pluggande för mej i helgen, fast jag skulle.
Snabbkikade endast på en del uppgifter, men sen fick det vara.
Ork, vart e orken?

Missade bussen och tog en promenad. Vänta på nästa buss.
Köpa julmust och åka till mamma.
Lussebullebak för första gången. Halvbrända bullar på första plåten,
desto finare på andra plåten. Och söndagsmiddag på det. Fint.

Måndag 15/12-

Jag vet inte hur många gånger jag ställde om klockan imorse.
Fortfarande var jag lika trött!
Och dåligt sov jag i natt.
Tänkte nästan stanna hemma från skolan idag, men då tänkte jag om.
Bild och drama stod på schemat idag ju.

Dramalektionen var super!
Länge sedan jag hade så kul.
Delade in oss i grupper, fick 5min respektive 20min, på oss att sätta ihop
två framträdanden.
Vår grupp lyckades bäst måste jag faktiskt skryta om enligt min mening! :P
Hamnade i en bra grupp med många som hade finfina idéer.
Åh, så kul och vad jag skrattade! Igen, igen.

Sista veckan i skolan, sen jullov. Yey!
Eller lov och lov.... Måste plugga också. För efter lovet väntar tenta följt av
projektredovisning. Lagomt roande. Nåja, nåja.

Fick så äntligen boken ikväll! Litteraturseminariumonsdag dock.
Har ikväll och imorrn efter skolan på mej att läsa ut den. Oh my.
Och helst av allt vill jag bara sova.
Tvingar mej själv. Orka! Orka!
Har skrivit klart och skickat in ett arbete nu ikväll. Yey vad jag e bra!
Och i övermorgon ska ytterligare ett arbete lämnas in.
Sist men inte allra minst, senast fredag ska reflektion av litteraturseminariet in.
Puh!
I need a break.
Men, nu; läsa bokens 290 sidor.
Wish me luck, va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0