Bytt stad och om att sakna vintern lite, lite.

Vintrigt på promenader i norr.
 
Nämen oj då, det var inte meningen att försumma dig kära blogg.
Dagarna har gått i rask takt i vanlig ordning och tre av fem kvällar har jag spenderat på Dansmagasinet.
Jobb i vanlig ordning, ett pass modern dans och sedan har jag haft handledningstid med en annan lärare.
Alltid lika givande, och det bästa av två världar att få både undervisa och handleda.
Och på tal om jobbet så fick jag presenter av flera av barnen och gratulationer då de sett att jag haft namnsdag.
Hur fint är inte det? Mitt hjärta smälte nog ännu mer av dessa härliga elever. Tanken att de har skapat något till mig, att det tänkt på mig, det är nog det bästa.
 
Jag har bytt stad, tog flyget imorse ner till Marcus och stannar i 2 veckor och 5 dagar.
Passar på att ta lite ledigt från jobbet när det ändå är sportlov v.10 så mina elever få extra långt lov, fast jag måste erkänna att det känns lite tomt att inte få undervisa på några veckor.
 
Slaskigt värre här nere i söder och det skulle visst bli flera plusgrader. Snön som kommit har snart regnat bort igen.
I norr var det vitt och några minusgrader. Men de där stora snöhögarna som täcker halva fönstret och som gör att man får plumsa fram har inte uppenbarat sig nämnvärt får jag säga. Men det kanske kommer, är ju trots allt februari. Inomhus längtar jag efter vår men utomhus får jag säga att ej är jag inte less dig vinter. Faktiskt.
Riktig härlig vinter, med knarrande ljud under skorna och omgivningen täckt i det vitaste vitt, och istapparna blänker där det hänger på rad och allt är täckt av snö.
 
Och från vinter till gissa vem som packade resväskan alldeles full men som glömde laddaren till datorn? Jo jag naturligtvis, mitt i sluttampen av examensskrivandet, panik. Så det är bara att köpa en ny sladd. Tills dess om det blir lite tyst här vet ni att jag är på datorsladdjakt.
Jag avslutar med en grattishälsning till mitt brorsbarn M som fyllde år igår men som jag inte fått tag på ännu.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: NATALIE

Vad roligt med dans!:D

2014-02-22 @ 18:03:46
URL: http://naataali.blogg.se
Postat av: Ett rött monogram

Roligt och stanna så länge här
nere i vårvädret, måste bli tvära
kast för dig som har vinter hemma.
Fina bilder.
Ha en härligt lov
Kramar
AnnaMaria

2014-02-23 @ 12:29:58
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: sirpa

God morgon !

Vilkka härliga bilder.
Just när man är så här års i södra och norra sverige
så är kontrasten stor :)

Ha nu en fin fortsättning på veckan !

KRAM

Postat av: En plats i solen

Typsikt att man alltid skall glömma viktiga saker-

2014-02-26 @ 19:40:45
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0