Vara hemma från jobbet, och nästan bli frisk, spontanitet och kyrkoval.

Fick så fina rosor av mamma i veckan!
 
Godkväll!
Jag har varit förkyld och hemma från jobbet några dagar denna vecka. Och fick dessvärre ställa in kursstarten för mina vuxna i behov av särskilt stöd. Tråkigt, men på onsdag är det istället dags! Spännande.
Då det är en hektisk jobbperiod har jag, trots att jag faktiskt var hemma och sjuk, kollat jobbmailen för att beta av och inte drunkna i för många frågor. Hade egentligen behövt att bara fått vara sjuk och vila, men nu blev det så här ändå. Nästa helg hoppas jag äntligen blir en jobbfri ledig helg!
Har även fått ringa efter rörmokare som kommit hit 2 gånger inom loppet av en vecka. Kan turen vända nu tack. 
 
Några dagar har jag faktiskt varit på plats på jobbet och kunnat arbeta. Förkylningen är nästan helt borta nu. 
I fredags hade jag möte för de lärare som ska starta upp barndans för barn födda 2013. Höll en praktisk lättare lektion och gick igenom pedagogiskt och metodiskt hur jag gått tillväga. Det får en verkligen att tänka till hur en disponerar sitt arbete och vilka tillvägagångssätt som man bör använda. Man lär sig ju en del genom åren:)
 
Jag har inte kunnat träna något denna vecka. Var sugen på att gå på Jumps and Turns i fredags, men kändes trots allt lika bra att vila. Plus att jag kom hem sent från jobbet, var trött och skulle inte hinna äta middag innan. När jag som bäst höll på att somna på soffan hörde Rebecka av sig spontant och frågade om att ses för sushi. Gjorde ett ryck att piggna till och så sågs vi. Spontant är himla trevligt! Middag i stan och uppdatera om det senaste en dryg timme. Ibland behöver det inte vara svårare än så.
 
Min morbror fyllde 80 i onsdags och jag skickade blombud. Han bjöd även på öppet hus med mat igår lördags, men tyvärr hann jag inte gå på det. Hade i alla fall förvarnat att det kunde bli svårt med tid för mig. Så synd.
Annars har jag städat, tvättat och planerat undervisning (men inte hunnit klart!) till onsdagens kursstart. Hade behövt få ihop 2 danser till. Får se om jag hinner i veckan, annars får jag vara påhittig. Är egentligen såå trött efter hårt jobb och förkylning. Det får helt enkelt ordna sig.
I lördagskväll bjöd mamma på middag hos sig. Så fint att ses. Vi skålade och firade lite, ordar mer om det sedan. Sist vi sågs var i princip helgen hon fyllde år, i slutet på juli.
Idag har jag röstat i kyrkovalet! Hade först nästan tänkt låta bli, då jag inte riktigt visste vad jag skulle rösta på. Men som Rebecka sa "det är viktigt att rösta så att vi får bort Sverigedemokraterna". Precis, just så! 
Nu, en kopp te och försöka hänga med i Johan Falk. Söndagkväll, exakt det jag behöver just nu.
 

Kommentarer
Postat av: Frida G Svensson

bra och viktigt att rösta i kyrkovalet!

2017-09-18 @ 10:37:01
URL: http://www.fridagsvensson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0