Ont i revbenen, drunkningsolycka och en utekväll.

Hej!
 
Vilken vecka detta varit.
I måndags precis innan min sista lektion för kvällen så såg jag hur det blinkade blått ljus utanför fönstret. Tänkte inte så mycket mer på det då det ofta är många uttryckningsfordon som åker förbi där. Så började min balettklass och jag tyckte det blinkade bara mer och mer blått ljus därute. Och kort därefter hörde vi ett märkbart ljud... Jag trodde först det var militären. Men en helikopter cirkulerade precis ovanför huset där jag jobbar.
Vi förstod att en större olycka måste ha skett och stod och vi spanade för att försöka se något. En speciell lektion blev det. Det visade sig vara en man som fallit i vattnet, och som senare hittades död, som de sökte. 
Fy så hemskt!
 
Annat utöver det vanliga. I två veckors tid har jag haft ont i revbenen på den vänstra sidan. Och smärtan har blivit värre för varje dag som gått. Då jag för några år sedan fick några sprickor i revbenen misstänker jag att det är samma jag fått. Vad är oddsen för det? Det gör ont att andas, när jag skrattar och hostar. Och efter att ha hållit i några dansklasser och ibland gått på en klass själv och tränat så gör det minst sagt ont ja. Ringde vårdcentralen i fredagsmorse. Fanns inga lediga tider såklart. Så ska ringa igen imorgonbitti då det inte gått över. Fortsättning följer...
Har även sedan igår haft så ont i svanskotan. Och känt att det stuckit till på högra sidan av revbenen. Alltså vad händer med min kropp...? Kalkbrist?
 
Helgen gick snabbt. Mitt i all städning och tvätt så ringde Lina i lördags och undrade om jag ville följa med till Storheden. Hade egentligen inte tid, men varför inte tänkte jag för att få in lite mer spontanitet i livet haha. Köpte lite mer ljung och prydnadskålBlomsterlandet. Glömde dock att fota.
På kvällen träffade Peter och David hemma hos sistnämnda för lite vin. Många skratt, sång och roligheter. Åkte sedan in till stan och gick till Cg:bar och O´learys där jag även sprang på Lina. 
Nu, titta klart på Beck!

Kommentarer
Postat av: Frida G Svensson

usch vilken oerhörd tragedi. Och hemskt att se det!

2017-10-17 @ 09:13:19
URL: http://www.fridagsvensson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0