Sportlov och göra koreografier.

Hej!
 
Så börjar detta sportlov lida mot sitt slut. Det har både känts långt och kort faktiskt. Först en lugn helg med promenad till Gråsjälören med mamma som jag berättat om tidigare och sedan har jag jobbat effektivt med koreografierna till danssagan. Fick mycket gjort på kort tid och inspirationen höll sig på topp förvånande nog och dagarna gick ganska långsamt. Men så kom helgen plötsligt och tiden gick visst fort. Det är väl alltid så, att de första dagarna känns långa som att man har all tid i världen, och sista dagarna går i rekordfart. Slutpratatat om det haha.
Alla koreografierna är gjorda och musiken är inskickad för mixning, så skönt. Deadline är 19/3, och jag skickade in det igår, så ganska bra marginal hade jag. Till skillnad från förra året då jag jobbade in i det sista och stressade till Simons 30 års middag haha. Nåväl.
Veckans blomster ser ni ovan. Ett fång gula tulpaner som livar upp köksbordet.
 
Annars då.
Känns skönt att jag inte känt mig stressad över danserna och har kunnat jobbat ostört och effektivt. Jag har däremot känt mig stressad inför det här med bröllopskläder. Ja det närmar sig nu... Hjälp! Har letat som en tok sedan i höstas. Tillslut ska det nog falla på plats.
Dock blev det inte så mycket häng med vänner som jag hoppats på. Rebecka kom förbi mig i torsdags eftermiddag på en tekopp och prat. Dessvärre hann vi bara ses knappt en timme. Det är mycket nu ja. Men fint att hinna ses en liten stund i alla fall.
Blev ingen middag med Peter och ingen bio med mamma. Däremot träffade jag upp Peter, Ludvig och JimmyRoasters i fredagskväll. Där var även Henke som fyllde 30 och Kalle som också fyllde år. Och Bella, Amanda, Jocke, Matilda och några till. Efter en drink, som tyvärr inte var den godaste jag druckit, var vi några som gick hem till Jimmy och Olle på ett glas vin. Blev en tidig kväll och ganska skönt det faktiskt.
Söndag och här har städning ooh göra matlådor för veckan stått på schemat i vanlig ordning. Man har sina rutiner haha. Och kvällen avslutas med Wallander, som sig bör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0