Regn, sol, Rebeckas födelsedag och nytt jobb.

 
Hej!
 
I måndags satt jag vid jobbmailen en sista sväng samt lämnade igen nyckeln vi lånat av Tekniska förvaltningen till vår uppvisning i Stadsparken, men sedan var det alltså dags. Semester! 
I tisdags vankades det födelsedag. Hurra för Rebecka! På kvällen bjöds det på fika så jag tittade naturligtvis förbi med en present. Prickade nästan rätt haha. Jag hade köpt en skål format som ett hjärta med älgmotiv. Tyvärr hade nog redan en sådan, men hon bytte till ett uppläggningsfat istället i samma serie. Bra ändå.
Jag och Rebecka brukar för övrigt vara väldigt bra på att pricka in presenter till varandra som brukar vara pricken över i:et. Nåväl. När alla gäster hade gått stannade jag lite extra på en kopp te och vi hann prata lite till. Fint!
 
Flera dagar av regn har det varit denna vecka. Och en del med sol och värme. Det sistnämnda har jag avnjutit på balkongen med middag bl.a. 
En lugn helg med storstädning, välbehövlig sådan. Och balkonghäng ja. Gardiner skulle jag visst sätta upp men ser nu att de ligger kvar på fåtöljen i vardagsrummet där jag sitter. De får komma upp till veckan helt enkelt. En ny lampa till köket är jag sugen på, har spanat länge. Funderar på att slå till när jag såg att det var 30%. Jag ska fota om det blir inköp och när den är uppsatt.
 
I tisdags eftermiddag ringde mobilen. Jag har ju sökt några olika jobb på sistone, och nu ringde de från ett av de. Från och med 13 september har jag ytterligare ett jobb, yay. Som danslärare för vuxna i behov av särskilt stöd. Spännande! Kommer nog berätta mer så småningom under hösten när jag vet mer.
Tack och hej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0