En diagnos är satt, julkonsert och träffa Ester och Lina.

Hej och glad tredje advent!
 
Jag kan inte förstå att det är julafton om prick en vecka. Kan ni? Ofattbart hur fort tiden gått på senaste haha.
Ikväll kom Lina förbi mig efter hon slutat jobbet och jag bjöd henne på middag. Asiatiskt fick det bli. Nudlar med stekta champinjoner, grönsaker och sötsur sås. Så roligt att ses äntligen! Pratade ikapp massor. 
 
Här hemma har det kommit upp lite fler adventsstjärnor. Nu ni!:) Varpå en stjärna får agera taklampa i hallen. Ja, varför inte liksom? Jag har även bytt till juliga kökshanddukar och matta i köket. Så den där julkänslan ska väl snart infinna sig.
 
I måndags var jag på vårdcentralen, mötet jag laddat så inför. Fick träffa den 6:e läkaren. Jajamän, här bara ökar antalet läkare jag träffat. Nåja. En vänlig och tillmötesgående person som verkligen lyssnade. Tack! 
Han undersökte mig, fick remiss för en MR, jag fick lämna flera prover för att utesluta reumatiska sjukdomar, fått utskriven starkare Alvedon, förlängde sjukskrivningen till 5/1 OCH ställde en diagnos. Tietzes syndrom. En slags inflammation i övergången mellan brosk och revben. Det som jag själv misstänkte för flera veckor sedan, och som ytterligare en annan läkare funderat kring! Och det känns så SKÖNT! Jag är så lättad att ha fått en diagnos. Undersökningen gjorde dock ont och jag skrek rakt ut och hoppade till. Förlåt. Men nu är det konstaterat efter 10 veckor av smärta. Det kan visserligen ev. ta lång tid innan det läker, om man har otur upp till 1 (!) år. Men fortfarande, en diagnos, och lättare att bli trodd av både försäkringskassan och diverse andra läkare som bara tror att en annan är orolig och stressad.
 
Har fått sova bra 2 nätter, tisdag och onsdag. Det kändes ju som om jag nästan var frisk. Men sedan har jag haft bakslag igen tyvärr, vilket det kunde bli en del av som läkaren upplyste mig om.
En bra vecka ändå måste jag säga då jag orkat göra lite roliga saker.
Och provsvaren kring hjärtat har kommit och det ser bra ut!
Bunkrade upp med fler julblommor på Blomsterlandet i onsdags. Gjorde min egna juIgrupp och bytte gardiner i vardagsrummet. I torsdags var jag och mamma på julkonsert på Musikhögskolan. Stämningshöjare och så vackert! Och kul att springa på bekanta.
På eftermiddagen träffade jag Ester väl hemma på en fika i stan, kul! Och i fredags blev jag bjuden på lunch på Friends med min chef och närmsta kollega. Gick en sväng på stan och köpte de första julklapparna, och var visserligen rätt slut sedan och hade ont, men glad att jag orkat med. 
Jag har pratat med storebror i veckan, det var fint! Nu är de i Togo i Afrika och kommer hem 30/12.
Dammsugaren har gått sönder, eller rättare sagt dammsugarslangen ( bra timing lagom till julstädandet) och jag har kollat klart på samtliga avsnitt av Skärgårdsdoktorn haha.
Ska försöka fota lite bilder här hemma på julblommor och hur hemmet ser ut nu i juleskrud. Håll tillgodo!
 
Några väldigt tråkiga saker har också hänt. Kan inte föreställa mig hur det känns. Missfall. Livets grymhet.
Och en vän vars storebror dog, endast 35 år gammal. Hjärtat i tusen bitar. Jag tänker så på er!<3
2017, ett av de sämre åren.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0