Årssummering 2017; oktober-december.

Två summeringar på rad jag vet, sorry för det. Men jag bränner av den sista, så var det gjort.
Oktober
Det var höstigt och vackert ute och det började lugna ner sig på jobbet.
Köpte blommor och höstpiffade balkongen.
Min kurs med dans för vuxna i behov av särskilt stöd gick riktigt bra och jag fick en så charmig present en dag.
Jag visade hur det såg ut här hemma och försökte få till det mysigt.
En kompis åkte in på sjukhus som jag hälsade på, träffade Lina och gav en peppande present och så tog Rebecka sin examen som distriktsköterska. 
Och så,- pang bom hände det! Smärtan i revbenen och svanskotan, det var här det började med läkarbesök, mediciner och röntgen. 
November
Fick min orkide att blomma och ingen kunde vara gladare än jag! Den har för övrigt fortfarande knoppar som väntar på att slå ut, ih.
Det blev måånga besök på vårdcentralen och jag fick frikort och blev sjukskriven. Var så rackarns trött, fruktansvärt illamående och kunde knappt röra mig. Besök hos läkare, remiss för EKG, sjukgymnastbesök. 
Fick en helt underbar bukett av styrelsen och jobbet, och fina presenter från vänner som pepp. Tack!
Och det kom massor av snö, vintern var här.
December
Jag gjorde min adventsljusstake i vanlig ordning, en ny för varje år. '
Det blev första advent och äntligen orkade jag åka till mamma som flyttat till nytt hus.
Snö och vintrigt och vackert, men väldigt halt. 
Flera tråkga händelser där unga människor rycktes från jordelivet.
Jag var på sjukhuset och gjorde ett 24timmars EKG och fick en diagnos äntligen. 
Gjorde julfint hemma, det lilla jag brukar ha.
Och så kom julhelgen som spenderas hos mamma. Den som inte blev som det var tänkt... 
Ja, de senaste månaderna har inspirationen inte varit på topp och har mest kämpat mig igenom dagen. Smärta 24 timmar/dygn och knappt få sova något börjar ta ut sin rätt. Men jag kämpar på.
Snart är det nytt år!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0