Årssummering 2017; april-juni.

Hej!
 
Gissa vad? Jag kom aldrig iväg idag till mamma som det var tänkt. Inte alls. Världens sämsta natt ungefär. Hoppas på att morgondagen blir bättre, annars blir det nog en väldigt stillsam lugn julafton hemma själv. Nåja, det blir som det blir och det är okej. Faktiskt. 
Här kommer årssummeringen del 2 av 2017, april-juni.
April
Blev bjuden på födelsedagsmiddag hemma hos mamma. 
Hade föräldramöte på jobbet p.g.a. en orolig barngrupp och ohållbar situation. Fick en hel del hurrarop, men alla blev inte lika glada. Påhopp och jag och vi på kontoret fick motta ett lååångt mail med kritik. Det tog nog ganska hårt inser jag i efterhand. Det ordnade sig så bra som det kunde senare dock. 
Detta gjorde mig oerhört slut efter allt slit under våren och jag pustade ut helt slut under påsken med huvudvärk och sov dåligt rent generellt. 
Träffade Ester på en ispromenad, gjorde fint hemma och var på picinickmiddag hos mamma.
Terrordåd i Stockholm och jag kunde knappt tro vad jag hörde! Vart var världen påväg?
Rebecka kom förbi mig med peppiga presenter efter en månad kantad med många tråkigheter.
Och min bror med delar av familjen var uppe och hälsade på, så fint!
Maj
Jobbar man som danslärare vet man att denna månad innehåller dans, dans, dans.
Helgrep, genrep, skolfreställningar och så offentliga föreställningar för danssagan, de yngre eleverna.
Mycket slit men värt det. Eleverna var så duktiga! 
Helgen efter var det premiär för äldre elevernas danshow och jag tog med mig Rebecka. Det roliga är att isen var alldeles svart när vi tog fotot innan föreställningen, och när vi sedan gick därifrån hade isen släppt!
Hann även med att gå på dansföreställningen "Kaboom" Kulturens Hus och ytterligare en annan som min kompis Lina medverkade i. 
Fick så mycket fina blommor och presenter från elever, kollegor och styrelsen. Tack!
BC Luleå tog guld (för övrigt precis innan vårt genrep och allt blev försenat och vi fick jobba mitt i natten haha). 
Och köpte mitt första fikonträd, åh!
Juni
Blev lite mer vardag. Firade Mors Dag i efterhand och var på Nationaldagsfirande.
Premär att äta på balkongen och få njuta av livet lite. 
Träffade vänner och gick på Priden och hade riktigt fina dagar.
Gjorde klart alla koreografier inför Dancecamp. Och sedan dancecamp ja, vårt dansläget för barn som jag är huvudansvarig för. Det var mycket slit, och regnet öste ner, men alla möten med barnen är alltid fina minnen.
Det blev midsommarafton och jag åkte till mammas stuga, och då började semestern och jag somnade gott i soffan på kvällen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0