Sju sorters kakor med Ester.

Hej!
 
Tänk att det hunnit bli augusti. Sommaren har nog aldrig gått så snabbt som nu. 
Några fina dagar med sol har vi faktiskt fått, så skönt. Mycket passande då detta är min sista semestervecka. På måndag är det dags för jobb igen.
 
Igår träffade jag upp Ester på stan. Så kul och efterlängtat! Sist vi sågs låg isen kvar och vi tog en promenad runt Norra hamn. Men å andra sidan gick inte isen förrän i slutet på maj haha...(!). Nåja.
Kollade på skor och fikade. Gick till Friends och satte oss på deras uteservering. En aning kallt och blåsigt, men sedan kom solen. De hade visst sju sorters kakor i miniversion på menyn så det tog vi. Trevligt och gott.
Strosade lite till i affärer, Ester hittade en fin teburk som hon köpte och vi fick gratis gåvor bara så där. Man tackar! Var så fint att ses, nästa gång blir det te i nya soffan!
Blev uppringd av vårdcentralen som hade fått en avbokning, så cyklade dit efter jag träffat Ester. Hoppas nu på snabbt svar från laboratoriet såhär i semestertider. Berättar ev. mer senare.
Väl på kvällen kom regnet och åskan. Luften var kvav hela dagen så det hade bara väntat på att få ladda ur. Ibland är det så mysigt med riktigt regnrusk. Tände ljus och konstaterade att mitt fikonträd som jag vårdat ömt nu har tagit sig. Den tappade alla bladen häromveckan och såg allmänt krasslig ut. Men vatten och kärlek löste det:)
 
Då jag fick ställa in min Stockholmsresa och ingenting riktigt blev som det var tänkt den här sommaren, så bestämde jag mig för att unna mig lite fint. Bl.a. den där kökslampan jag spanat på ett tag och hade tänkt köpa tidigare men som jag väntade med. Med 30% rea så var det ju inte alls pjåkigt:) Beställde den från Ellos så nu hoppas jag bara den passar och blir som jag föreställt mig. I let you know.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Hoppas allt gick bra på vårdcentralen..?
Mysigt med fika på stan med en fin vän <3
Ta hand om dig!
Kram Anna

2017-08-06 @ 09:51:12
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0