Tråkiga saker, roliga saker, dans, morfar och valborg.

Hej och glad valborg eller vad man säger!
Veckan har susat på efter påsklovet. Hjälpflickorna har kommit och tränat med oss och nu börjar det vekrligen dra ihop sig. Helgrep nästa helg ju! Är ju alltid lite fix så att säga... Alla hjälpflickor dök inte upp på träningarna,
men nu (hoppas jag) ska allt vara i sin ordning. Jag har fixat med den sista kostymen och mailat ut. Skönt. Ja det är mycket nu kan man säga dessa kommande veckor.
I veckan hade jag så lektionen där föräldrarna skulle vara med, i den grupp som varit ganska problematisk denna termin. Många tankar som gått och jag hade förberett mig väl. Var en sådan lättnad sedan när allt gick bra efter information och tränings tillsammans. Fick även flera tack-sms vilket värmde efter allt kämpande tidigare i år.
Styrelsemöte har också hunnits med där jag själv höll i en punkt. Och så har jag hämtat ut biljetter för dansshowens föreställning "Jag önskar..." baserat på Bröderna Grimms sagor.
 
I torsdags hade eleverna från gymnasiets dansspets åk 3 sin slutföreställning. Jag är så glad att jag gick, för vilken dans sedan. Lämnade ingen oberörd! Till minne av deras klasskompis som hastigt gick bort förra året, endast 17år gammal. Välrepeterat, känslosamt, fina koreografier och bra musik samt riktigt hög klass på dansen. Tack för en fantastiskt fin föreställning!
 
Annat fint i veckan. Peter ringde spontant i tisdagskväll. Så sällan jag pratar med någon i telefon en vardagskväll
då jag jobbar så sent, så att bli glatt överraskad är fint. Avhandlade livet och lite till.
I fredags då vi jobbat klart på kontoret gick vi ner till Hemmastronomi, jag, min chef och närmsta kollega.En kaffe/te och en kanelbulle som vi njöt av sittande längs husväggen i solen.
 
I lördags på Dansens Dag åkte jag och mamma upp till morfar. Efter många om och men haha blev det våfflor när vi tillslut hittade våffeljärnet. Åkerbärssylt och vaniljglass till, vilken lyx. Åkerbär alltså, bästa smakrikaste bäret. Mamma hade vävt en så fin matta till morfars kökssoffa, tror jag får beställa en jag med:) Sedan bar det iväg till min kusin som fyllde 40 och bjöd på tårta.
 
Mycket känslor här. Inom loppet av en vecka har jag fått reda på tre olika tråkiga händelser. Ingenting jag tänker gå in på då det inte rör mig personligen, och jag inte vill utelämna någon. Men känner så med er!
Några roliga saker har också hänt. En av mina kusiner och hans sambo har fått barn! Och en annan som jag känner blev tvåbarnsmamma häromdagen.
 
Valborgsmässoafton denna snöiga dag och ingenting särskilt. Dammsugit, gjort matlådor och köpt ett fikonträd på Blomsterlandet. Jag som velat ha ett så länge hurra! Tittade tillbaka i arkivet här och får upprepa mig; högtider som suddas ut mer och mer. Svårt ibland. Men ibland tar livet andra vägar än man tänkt sig.
Wallander ikväll och tända ljus. Imorgon blir det undervisning trots röd dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0