Orkeslöshet och försöka fira lite påsk.

Hej!
 
Äntligen påsklov, kunde inte kommit lägligare. Ja veckan blev väl inte riktigt som jag tänkt mig...
Som jag nämnde tidigare så har det varit tuffa dagar på jobbet. Behöver verkligen paus från det dessa lediga dagar så kommer inte gå in på det så djupt. Skärtorsdag och sista jobbdagen denna vecka, jobbade endast dagtid på kontoret och hade inga klasser på kvällen skönt nog. Jag, min chef och närmsta kollega pratade om det som hänt och bollade formuleringar. Sedan skrev jag ihop ett svar tillbaka till föräldern som skickade det långa mailet. Mina arbetskollegor fick läsa igenom det och gav gav tummen upp så jag skickade iväg det. Det kändes bra. Jag är väl medveten om att det säkert är flera som fått motta liknande mail och kritik, men när det var första gången för mig och jag verkligen lagt ner hjärta och själ och analyserat allt, legat sömnlös och grubblat och funderat lite till, ja då var det inte det lättaste. Vi kommer låta gruppen medverka ändå för ett framträdande, dock med hjälp av föräldrarna. Det tar emot lite, då jag egentligen tycker att det känns oproffsigt att utsätta barnen för något de inte som grupp är mogna för, men ibland får man bita i det sura äpplet och rida ut stormen. Och det gör jag.
Gick en sväng på stan efter jobbet och åkte sedan till Blomsterlandet och bunkrade upp med blommor. Ja, det var ju trots allt påsk! Flera buketter med tulpaner och en påsklilja fick det bli.
När jag kom hem och kollade jobbmailen såg jag att jag fått svar från föräldern. Med flera ursäkter. Tack! Har inte svarat ännu, men kommer göra det efter dessa röda dagar. Blev lite lättare att andas då.
 
Sedan, efter allt, var det som om luften gick ur mig. Har varit och är fullständigt slut. Färdig. Mobilen på ljudlös flera dagar, och kan inte med för höga ljud. Jag har sovit dåligt en längre tid nu och haft huvudvärk var och varannan dag så är rejält trött ska jag erkänna. Känns som om någon slagit mig hårt i huvudet och jag inte riktigt har kraft att vakna till. Sist jag kände så här var nog när jag gick in i väggen. Dags att inse att ta saker och ting på allvar fastän en annan tror att "äsch, det är väl inte så farligt..."
 
Vill fokusera på lite positiva saker så lämnar detta för nu. Långfredag, lite frisk luft, träna och sedan middag hos mamma på kvällen. Picknickmat tror jag vi kallade det. Pastasallad, bröd, paprika i ugn och halloumi. Gott.
Påskafton och en promenad på isen. Ska erkänna att jag fått släpa mig ut dessa dagar p.g.a. orkeslöshet men tror det är viktigt att få komma ut lite också. Hoppade över middagen hemma hos Olle och Jimmy men åkte till de senare på kvällen. Där var även Henke, Savannah, Fernanda, Peter, John och Ludwig. En riktigt trevlig kväll! Några gick till Clarion och jag, Ludwig, Henke och Olle begav oss till Bishop. Tack för skratt, intressanta diskussioner och pratstunder!
En lugn dag idag, Påskdagen, mest skrotat runt här hemma och sett film.
Tänk att jag får vara ledig en vecka till, skönt. Ska jobba hemifrån dock, ringa samtal och sitta med mailen, men that´s it. Har så ont i vänstra axeln, måste spänt mig efter allt. Även foten har gjort sin påmind de senaste veckorna. Förlåt för klagovisan, inte min bästa vecka. Ska tvätta håret nu och hoppas på bra sömn!
Glad Påsk såhär i efterhand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0