Efterlängtat besök från söder.

Hejsan!
 
Så börjar detta påsklov lida mot sitt slut. Trött har jag ju varit men känns lite bättre nu, även om det tar tid att återhämta sig.
 
I fredags stod lunch på restaurangen Nygatan 11 på agendan. Jag, William, Ture, Algot, Myra och mamma. Hann avhandla både politik, ev. karriärbyten och presenter. Knappt 2 timmar av familjetid, men lika fint för det. Igår åkte de tillbaka igen. Hoppas vi syns till sommaren!
Och i lördags. Besök av min faster som jag inte sett på snart 7 (!) år tror jag. Vart tar tiden vägen?! Hon och mamma kom förbi hemma hos mig på förmiddagsfika.Vi hade nog kunnat hålla låda än. Ja, tänk så mycket saker som hinner hända och som man vill berätta om. Kontakt har vi ju såklart haft genom åren, men setts, ja det var som sagt länge sedan. Blev så glad att du ville titta förbi faster! Fantastiskt roligt att få umgås och prata ikapp. Jag fick även så fina rosor av henne. Verkligen långa och ståtliga. Tack!
 
Lördagkväll och åkte hem till några vänner. Gick sedan förbi en bekant till dem för att titta på lägenheten han köpt och renoverar. Sedan följde en stökig kväll tyvärr... Jag mår bra, så ingen oro. Men ibland blir det lite too much.
Söndag idag och en riktig slappardag, skönt på sista lovdagen. Lite elevkontakt men annars lugnt. Tvtittande, vattnar blommor, tvättat håret. That´s it. Länge sedan en söndag var så lugn tror jag. Välbehövligt att samla kraft för veckan och kommande danssaga.
Dags att återgå till Wallander!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0