Födelsedagsfirande, årets kväll och roligheter.

Provade en hatt häromveckan och försöker bli en hattperson igen.
 
Sen söndagkväll igen! Jösses så veckorna går på fort. Kan inte begripa att nästan hela september har passerat.
Och vilken fin månad sedan, så höstigt och fint med alla vackra färger. Hösten är ju som bekant min favoritårstid, och september är en favoritmånad sedan många år tillbaka.
 
I veckan har jag startat upp fyra grupper till. Mycket att göra har det varit, men det har gått bra. Så kul med så varierande grupper i olika åldrar och med olika stilar även om jag undervisar färre stilar denna termin. Barndans för barn födda 2011 och 2012, och balett och modernt för barn, ungdomar och vuxna från 7-49år. Yay för det! Allt ifrån nybörjare till Nivå 1. Underbart!
I övrigt har jag blivit rekommenderad för ett annat jobb. Och funderat på om jag ska söka det. 
 
Helgen har varit fin. Jag har knappt varit hemma känns det som.
Jobbade i fredags. Fick till en överraskningslunch för Miriam och Peter som fyllde 30år dagen till ära. Så vi var ett gäng som träffades på Hemmagastronomi för en matbit på allas lunchrast. Åkte hem och svidade om för att åka tillbaka till jobbet för styrelsemöte och årsmöte. Avslutade med middag på Fabriken. Kul att prova en ny restaurang!
 
Lördagförmiddag cyklade jag till Rebecka för vår efterlängtade date. Hjälpte till och bar lite flyttkartonger, åt lunch och pratade länge, länge. Och äntligen fick hon sina försenade födelsedagspresenter (skäms, vad sent!). Vi kan prata hur länge som helst, orden tar aldrig slut. Så mycket att avhandla. 5 timmar av kravlös härlig vänskap. 
På kvällen var det födelsedagsfest för de som fyllt 30 hemma hos Bella. Ett trevligt gäng och en himla rolig förfest, jösses vad vi skrattade åt diverse skojigheter haha. Åkte in till stan för en liten barrunda på Cg bar, och Savoy otippat nog. Avslutade med efterfest hos Bella som höll på läänge. Årets tokigaste kväll!
Söndag och lunch på Waldorf med flertalet ur festkommitén. Kom hem i eftermiddags, pratat i telefonen hela kvällen och avrundat med Wallander på tv:n och tacos. 
Jag som sovit så himla dåligt sedan förra helgen och inte sovit ett dugg bra i veckan. Känt mig småstressad och drömt om jobbet var och varannan natt hade behövt sova ordentligt den här helgen istället. Men då blev det roligheter istället, och vad gör väl det om hundra år? Fint att få fylla på förrådet med härliga minnen. 
Tack och godnatt!
 
 

Kommentarer
Postat av: home2tiny

Hoppas verkligen att du köpte hatten för du är superfin i den. Kramisar Tina

2016-09-27 @ 09:11:26
URL: http://home2tiny.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0