Jobb och fortbildning i balett.

Hejsan!
 
Så var söndagen och uppdateringsdagen här! Jag tycker veckorna går så fort, speciellt de senaste. Känns som måndag och sedan blir det fredag igen. Någon som känner igen sig?:)
 
Denna vecka har jag varit på jobbet 7 av 7 dagar. Kontorsjobb, manusmöte och undervisning måndag-fredag, och sedan var det ju fortbildning i balett för Ola Beccau lördag-söndag. Fortbildningen var väldigt bra och intressant, tog med mig en hel del därifrån. Jag har dansat för Ola tidigare för några år sedan, och blev glatt överraskad av den nya kunskapen från helgen. Hade förväntat mig svår teknik med komplicerade mönster, mycket hopp, diagonaler och adagio ute på golvet. Men blev introducerad en helt annan teknik, med en annan utgångspunkt. En som tilltalade mig väldigt mycket och som dessutom passade mig kroppsligt. Spännande! Och kul att lära sig något nytt. 
 
Det blir inte mycket till att fota bra bilder med systemkameran nuförtiden. Varken tid eller lust om jag ska vara ärlig. Men synd ändå! Ska försöka bättra mig lite i alla fall. Håll tillgodo med mobilbilderna ovan.
Vackra höst! Men nu har många löv börjat falla till marken, träden står nakna. 
Ikväll efter fortbildningshelgen och tvätt myser jag inne med tända ljus. Försöker klura på fägskalan här hemma. Gardinerna jag tänkt köpa var slut, och där gick min plan i kras haha. Igår beställde jag ett gäng posters i alla fall, ska bli roligt att se hur de ser ut när de kommer. Har längtat efter att få upp mer tavlor och posters på väggarna! 
 
Trött ikväll, men bara att ladda om för veckan. Då väntar 6 av 7 dagars jobb, ska vicka även. Japp, nu var det visst mycket;) Har inte träffat en vän sedan 3 veckor sedan. Tur att jag trivs med mitt yrke.
Haft ont i halsen till och från ända sedan förra veckan, men inget som bryter ut. Peppar, peppar hoppas ag klarar mig!
Nu ska jag återgå till filmen, en av de nya Johan Falk. 
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0