Mörkt nästan dygnet runt och en rolig lördagskväll.

Hej på er!
 
Så mörkt det är ute. Inte ofta solen visar sig, men en kort ögonblick hann jag föreviga i veckan. Annars har det mest varit mulet och mörkt dygnet runt deppigt nog. Snön regnade bort så den hann jag ju inte föreviga heller. Nåja, det lär komma mera framöver så det ordnar sig nog.
 
Jobbat på som vanligt, och hoppat in och vickat i lördags i balett. Ja, det är ganska mycket jobb nu. Har även hunnit introducera alla danser för mina grupper till julavslutningen v.50. 
 
I fredags var det begravning i södra Sverige. Och jag funderade och funderade, vred och vände på det. Tog beslut och hade dåligt samvete. Jag åkte aldrig, och det tog emot. Kände med de anhöriga. Men det var lite svårt att få till denna gång. Ja, ibland blir det så, försöker jag tänka utan att ha dåligt samvete. 
 
Förutom jobb i helgen, har det varit en ganska lugn och enkel sådan. Storstädat och tvättat. Och konstaterat att det är banne mig första advent nästa helg ju. Hur gick det till? Blev mäkta förvånad, trodde det var någon vecka bort haha. Konstigt jag vet, speciellt med tanke på att jag gör danser till julavslutningen, man tycker ju att läraren själv borde ha koll!;)
Nästa helg blir det nog att åka upp till morfar som fyller år snart, så var lika bra att ta tag i städningen redan nu. 
Tappade för övrigt bort min hemmanyckel igår! Paniken i det ögonblicket!! Eh, ja. Letade och letade. Och där stod jag snopen utanför min dörr alldeles svettig. Åkte tillbaka till jobbet och till min lycka, -där var den! I personalrummet bakom en kudde. Måste ramlat ur fickan. 
Igårkväll träffades jag och PeterClarion och tog igen-pratade över ett glas bubbel. Sedan kom Niklas och David förbi och sällskapade. Gick förbi Roasters och hämtade upp lite fler vänner och satte oss på Cg bar och hade trevligt i vanlig ordning. Och avslutade på O´learys. Vilken kväll, var nog länge sedan jag skrattade så mycket! 
Förutom att storstäda har jag ikväll tagit tag i att beställa hem lite olika kort. Ska bli så roligt att få fixa i ordning allt sedan! Köpte ett armeringsnät för några veckor sedan ju, och det är här fotona kommer in. Ja, ni ska få se sen när jag pysslat klart!
Godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0