Höstlovsvecka.

Hejsan!
 
Här har det varit höstlovsvecka, så mina elever har varit lediga. Det har snöat och världen ser lite mjukare ut. 
Jag jobbade på kontoret i måndags och hoppade sedan in och vickade i balett på kvällen. Sedan har jag kunnat vara hemma. Gått in på mailen har jag gjort och besvarat någon fråga, samt tagit ett jobbsamtal, men annars har jag fått vara ledig. Skönt, för har varit rätt trött vissa dagar. 
Egentligen skulle jag skapat flera koreografier till julavslutningen, men inspirationen har inte infunnit sig så särskilt ofta ska jag erkänna. Har en del idéer och försöker tänka att det ska ordna sig. Men har faktiskt knappt orkat göra något.
Nej jag är inte sjuk, jag mår väl. Bara lite trött. Och jag tror jag kommit på vad det är, denna trötthet som gjort sig påmind lite titt som tätt på senaste. Alltid samma visa varje år. Så ovetande och oförberedd. Trött i kroppen och svårare att ta mig för saker, har liksom inte kraft och ork. Tills det slår mig. Jaha. Den där tiden innan du dog, de tunga månaderna före. De kommer alltid smygande, vare sig jag vill eller ej. Och det är bara att ta det. Kriga sig igenom det. För sedan blir det bättre. 
 
Till lite roligheter som ju veckan också innehållit. Jag har äntligen fått till lite vännerträffar! Mötte upp Rebecka i stan i tisdags då hon behövde lite smakråd. Åkte sedan hem till henne och blev bjuden på middag, jo man tackar. Pratade i flera timmar, drack te, smed planer och beundrade deras fina hem.
I onsdags kom Lina hem till mig efter att hon slutat jobbet och jag svängde ihop lite mat. Pratade i kapp och avslutade med te i soffan. Så fint att ses!
Mamma och jag åkte upp till morfar i torsdags, så lyxigt att kunna göra det på en vardag. Jag hann även äta lunch hos min kusin Jenny med Sara, och Frida, min kusin från Småland som var uppe. Guldvärt. Avlutade med att åka till graven och tände ljus för mormor. 
 
Nu har jag äntligen hittat mig ett armeringsnät, jag som letat mig nästan gråhårig! Biltema tack och bock. Och har även köpt mig en drömfångare. Får visa bilder när jag pysslat ihop det som jag tänkt mig. 
En lugn helg har det varit. Åt middag hos mamma ikväll och bollade inredningstankar bl.a.
Jag är dålig på att ta bilder nuförtiden. Vill hellre umgås. Men lite tråkigt förstås i efterhand. Här är iaf veckans skörd. Och servetterna ovan haha måste förklara. En bild från Simon och Rebeckas kökslådor där en viss Beckis bunkrat upp, såg så roligt ut när hon drog ut en hel låda med servetter:)
 
Den 8/11 är det val i USA. Det får bara inte bli Trump som vinner! Snälla säg att det finns hopp än?
Oj så långt detta blev, hade visst mycket på hjärtat! Grattis om ni orkade läsa allt;) 
Strax väntar sängen och sedan ny vecka som startar med brandövning, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0