1 advent, en lätt förkylning, fest och bildkrångel.

Hej och glad första advent!
 
Tänkte nästan strunta i att göra ett inlägg. Har fotat flera bilder som inte alls gått att överföra. Så typiskt! Jag som ville visa hur detta års adventsljusstake ser ut som jag knåpat ihop (jag gör olika varje år) samt hur jag pysslat ihop med fotona jag beställt och mitt armeringsnät. Det får bli nästa gång helt enkelt.
Kändes trist att bara ha en masa text, utan bilder. Så jag bjuder på en repris, detta är förra årets adventljusstake.
Tänk att det är advent, tiden går så fort! Jag kan dock inte påstå att jag firat direkt. Här hemma är inte direkt juligt, men jag är ju inte så julig av mig som ni vet. Fint hos andra, men känns inte så jag med allt det röda, tomtar och julgardiner. Inget fel i detta dock om man vill ha det! Jag är en av få bland mina vänner som dissar det mesta av pyntet, så i så fall är det nog mig det är fel på haha;) Men adventssljusstake vill jag alltid göra varje år, och stjärnor som hänger i fönstren och julblommor. Sen räcker det för mig. Nåja.
 
Jag har varit lite småsjuk i helgen, snuvig och känt av bihålorna. Men inte direkt mer än så. Hoppas det inte bryter ut något såhär sista veckorna av mycket att göra på schemat! 
Det blev i alla fall lite festligt, efter viss beslutsångest om att tänka klokt, igår. Jocke hade en liten förfest så jag och Peter åkte dit. Himla kul och jag är glad att jag åkte!
Annars har söndagen, denna första advent, ägnats åt något så roligt som att rensa golvbrunnen, städa och göra matlådor. Och funderat ock kanske kommit till en del insikter. 
Veckan som kommer och helgen består av jobb som vanligt, styrelsemöte, bankmöte, manusmöte (eh, mycket möten ja), danshandledning, ev lite koreograferande och försöka hinna träffa Rebecka och Peter. Tackade dock nej för första gången till att vicka på lördag, lite dåligt samvete ja, men det börjar bli ganska mycket nu.
Dags att bli helt frisk och ta nya tag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0