Årets adventsljusstake 2016, lite inredning och sjuk.

Men hej!
 
Här kommer ett till blogginlägg lastat, såhär sista dagen av november.
Nu har jag äntligen kunnat överföra bilderna (som tyvärr blev rätt sudiga). Här är alltså årets adventsljusstake made by me, ta-da! Mintgröna blockljus och eucalyptus som jag lindade runt varje ljus. 
Ovan skådas även armeringsnätet där jag satt upp lite bilder. Beställde några i polaroidmodell, några lite större och två remsor. Bilderna fäste jag upp med klädnypor i trä. Känner mig nöjd, börjar kännas mer ombonat och hemma. Ska bara rama in lite bilder som ska spikas upp på väggarna, sen så:)
 
Ja ni, här blev det för övrigt inte som det var tänkt... Hes och lite ont i bihålorna i måndags. Var inte så farligt så åkte och jobbade. För varje timme som gick blev det värre och kände tryck över bröstet. När jag bränt av mina fyra klasser och klockan närmade sig nio var jag rätt slut om vi säger så.
Vaknade upp i tisdags och hade ingen röst! Och det har jag fortfarande inte. I bästa fall får jag fram lite dovt väsande haha. Så att jobba var inte ett alternativ från igår. Ställde in alla mina klasser då ingen kunde vicka. Men idag och imorgon torsdag har jag i alla fall lyckats fixa vikarie för. Tusen tack för det! Så svårt när man har det jobb man har som är så fysiskt, är svårt att bara vara med lite grann utan att anstränga sig. Och jag har ju ett antal klasser per vecka... Skönt att jag bara behöver ta igen tre klasser (peppar, peppar!) nästa termin. 
Missade styrelsemötet ikväll och blir nog inget jobb på fredag eller bankmöte heller, lika bra att kurera sig. Hoppas på att vara på benen till på söndagens jobb!
Sist jag var sjukskriven var faktiskt 3 år sedan. Och då blev det färd till akuten. Lika så dramatiskt hoppas vi inte det blir denna gång. Jag är ändå lyckligt lottad som fått vara så pass frisk hittills! 
 
1 december imorgon. Känner mig inte alls redo för julen, har nog inte fattat att vintern är här. Är inte ens lite pepp på julstjärnor ens, men ska försöka bortse det och anstränga mig lite i alla fall. Ljus behövs i mörkret!
Nej nu tackar jag för mig för ikväll, vi hörs till helgen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0