Vänskap och en härlig helg.

 
Så var det söndag igen! Och vilket väder vi haft i helgen. Soligt och härligt, det är så att en får sommarkänslor ju!
Denna vecka har det bara inneburit kontorsjobb då vi hade dansuppvisning och avslutning förra veckan. Tagit emot anmälningar till höstens kurser, svarat på diverse mail o.s.v.
Ovanligt att jobba så mycket dagtid, men faktiskt skönt! Ja, skönt att komma hem i vettig tid, och inte sent på kvällen. I torsdags direkt efter jobbet hann jag till och med träffa upp Lina. Bara en sån sak, att hinna hitta på något efter arbetet. Härligt, omväxling förnöjer!:)
Vi gick på stan en sväng, och Lina fyndade en massa. Själv köpte jag nya skor, ett par vita sneakers. Jag som letat så länge, hurra! Åt sedan middag tillsamans på Friend´s och pratade ikapp. Fint!
I fredags på jobbet tog vi en förmiddagsfika, mjukglass på Hemmagastroni. Njöt av havet och värmen. Små guldkorn i vardagen.
 
Och så fina helgen. Igår lördags kom så äntligen Mari hit! Så otroligt roligt och efterlängtat. Ett dygn av att intensivumås. Jag hade svängt ihop en pastasallad till lunch som vi åt på balkongen. Premiär för mig att äta där och säsongen var invigd. Pratade på och njöt av kravlös vänskap. Tog en promenad vid vattnet och gjorde planer för kvällen. Svidade om och mötte upp Lena och Mats för middag på Bishop´s. Första gången jag åt där för övrigt. Avslutade sedan kvällen med en drink på Clarion. 
Söndag, långfrukost med Mari och mera prat. Tänk om vi kunde bo närmare varandra. 
Åkte sedan in till stan och mötte upp Lena. Strosade på stan, köpte ett par byxor som jag tittat på tidigare, köpte med kaffe och blickade ut mot Norra hamn, och åt sedan en tidig middag på Uniks uteservering. För att slutligen vinka av Mari vid bussen. 
Underbara, härliga, enkla vänskap, så glad att vi har varandra.
Mors Dag idag och inte träffat mamma. Så konstigt! Men båda hade fullt upp på våra håll, så vi skjuter på vår träff och presenter tills senare. Tack för denna helg!

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vilken härlig helg du haft!

2016-06-01 @ 09:30:42
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0