Helgrep, en liten klagovisa och solen.

Hej sena söndagskväll!
 
Vilka soliga dagar vi fått, härligt! Det mjuka varma ljuset som gjorde att sovrummet fullständigt badade i sol, ja det var jag ju bara tvungen att föreviga. Underbart.
 
Veckan då och helgen. Jag har jobbat och besvarat en himla massa sms, mail och telefonsamtal. Det börjar ju som bekant närma sig dansföreställning och frågorna har verkligen haglat från föräldrar som undrar vilken tid helgrepet är, vilka kläder eleverna ska ha på sig m.m. Och jag har hållt på att bli tokig. FULLSTÄNDIGT gå i taket och slita mitt hår vissa stunder om jag ska vara ärlig! Informationen gav jag skriftligt för en månad sedan, och alla tider finns uppe på vår hemsida. Ändå tappar folk bort pappret och kan inte utläsa vilka tider eleverna ska infinna sig. 11 olika grupper har jag som ska vara med i årets danssaga. Ni kan ju tänka er hur många sms som kan tänkas inkomma... Idag slog det rekord tror jag banne mig. Skärpning! Till nästa år krävs en annan strategi. Frågan är bara vilken.
Helgrep idag var det ja, kl. 9-17. Förutom en himla massa frågetecken från många vuxna, någon hjälpflicka som inte dök upp och lite osäkerhet gällande dansstegen... Barnen skötte det bra, utmärkt till och med! Tacka vet jag barnen;)
 
Så ikväll är jag rätt trött, men ändå på ett ganska bra sätt. Förhoppningsvis sover jag som en bebis inatt. 
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Fint ljus :D

2016-05-10 @ 18:26:49
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0