Midsommarhelgen 2016.

Hej!
 
Vet ni vad? Nu har jag SEMESTER! Från och med idag måndag. Obeskrivligt skönt och overkligt haha.
Så vi tittar på midsommarhelgen som just passerat så länge:
Då jag jobbat till sent med årets Dancecamp (som jag tänkte berätta mer om en annan gång) kvällen innan, åkte jag mot mammas stuga tidigt på fredagmorgon. Var nästan yr då jag sovit så få timmar. Men solen sken och jag var på ett bra humör ändå.
Midsommarlunchen intogs utomhus som sig bör med mamma och hennes ena bror och fru, morfar, och min kusin och hennes tvillingar. Trevligt och gott. Sällskapade med oss gjorde även myggen, och de första myggbetten för i år;)
På kvällen var det bara jag och mamma i stugan. Åt middag i lugn och ro och pratade ikapp länge. 
 
Midsommardagen och sola och bara ta det piano. En kort promenad och en tur förbi min morbrors stuga. Kaffe i solen och glitter på vattnet. Oj så man njöt! Middag på kvällen, ett glas vin, sitta vid eldstaden. Gjorde upp en brasa sedan inomhus och skrattade och pratade om än det ena, än det andra.
Söndagförmiddag och åka förbi morfar och säga hejdå innan vi styrde kosan hemåt igen.
Vilken välbehövlig helg, precis som jag behövde! Inte världens innehållsrikaste kanske, men just det jag orkade med efter en intensiv vår. 
Hav, skog, solsken, tystnad. Umgänge och god mat. Utomhusdusch i det fria, den känslan alltså, alltid lika uppfriskande. Och en massa skratt. 
Tack midsommar 2016!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Önskar dig en helt ljuvlig sommar!
Så fina bilder och så skönt med semester
njut i massor av härliga dagar!
Varm kram Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0