Om Stockholm och Balettakademien, träffa fina Hanna och Arboga.

 
Hej!
 
Se nu var det bara en dag sedan sist. Det tar sig!:)
Tänkte jag skulle berätta och visa bilder från Stockholmsvistelsen.
Åkte ner för att ta klasser för Joseph Tmim i modern dansBalettakademien. Svettigt och varmt och mycket koreografiarbete som jag gillar! Jag hade dock önskat mer teknik och golvarbete. Överlag var det en ganska bra kurs, och jag såg till att få ut så mycket som möjligt av den och övade där emellan. Sista lektionen avslutades med en del parteringarbete (bästa!), och visade upp och filmade varandra.
Han var en rolig prick, skoig i sina beskrivningar och pratade alla möjliga språk. Engelska huvudsakligen, men även spanska, franska, tyska, och månne var det kinesiska? 
 
Jag fick inte tag på något vettigt boende i Stockholm så fick bo hos mig gudmor i Arboga. Så snällt! Sist jag var nere hos dem var nog 12-15 års sedan kom vi fram till. Inte klokt ju, fy skäms!
Ett stort rött hus med en underbar trädgård vid Arbogaån. Växthus, rabatter, äppelträd med sju sorters olika äpplen, röda och svarta vinbär, hallonbuskar, och rosor som hängde så idylliskt längs med vägen. Sommarsverige verkligen. Ljuvligt vackert.
Birgitta, min gudmor, hade även några andra vänner som bodde över några av dagarna. Så trevligt att få umgås och få sitta och njuta i trädgården!
 
Passade även på att träffa min fina Hanna i Stockholm! Efter min sista klass på fredagen (hade undervisning måndag-fredag alltså) tog jag en dusch och bytte om och skyndade mig sedan ut till Bromma där lilla familjen bodde. Så kul att se, då jag inte varit där förut. Möttes av en rådjursfamilj även:)
De hade gjort en god halloumisallad och bröd, och daimtårta till efterrätt. Så gott! Sedan gick 1 ½ timme väldigt fort och jag tog taxi till Centralen för att sedan ta sista tåget mot Arboga där jag sov sista natten.
Tack för dessa dagar!
Nästa gång blir det redovisning av mina dagar i Nora. Imorgon åker jag dock iväg mot mammas stuga då hon fyller år på fredag, och är tillbaka på lördag igen. Så blir det tyst några dagar så vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0