Glad andra advent och fortfarande sjuk.

Glad andra advent till er! Och som rubriken lyder, ja, jag är fortfarand sjuk.Har varit hemma från jobbet hela veckan. Missat styrlsmöte och bankmöte. Hade hoppats orka mig till arbetet idag då vi hade manusmöte och sedan skulle jag handleda en lärare i dans, men icket. Blev att kurera mig hemma istället, och det var nog ändå klokt trots allt. Den duktiga flickan kämpar på att tacka nej, pik till mig själv:)
Mådde bättre på eftermiddagen, men sedan nu mot kvällen fick jag ont i öronen igen. Tur att jag inte begav mig ut i snöstormen som var tidigare idag!
Får se om det blir jobb imorgon eller ej, annars hoppas jag på att vara tillbaka på arbetet på tisdag. Så svårt och stressande att vara sjuk nu, såhär innan julavslutningen! Många lärare som är sjuka nu för övrigt, nästan hela skaran känns det som.
 
Som ni förstår har det varit lugna gatan här den här veckan. Bara varit hemma och kurerat mig. Så tråkigt att vara hemma. Är i behov av sällskap och att prata att jag håller på att bli tokig haha!
En av mina orkidéer har hursom fått massor av knoppar och äntligen slagit ut! Ser ni? Jag som kämpat så. Hurra:)
Julstjärnorna fick komma upp tillsist, och får väl erkänna att det faktiskt känns väligt mysigt. Så mysigt så att jag funderar på att införskaffa en till, till sovrummet. Det rummet saknar nämligen juldekorationer. Ja se där ja så det kan svänga! 
Nu hoppas jag förkylningen ger sig av så att jag får bli frisk! Rösten har kommit tillbaka om än inte i sin fulla styrka. Må gott och hoppas ni får vara friska!
 
Uppdatering! Sjukskrev mig för imorgon då öronen gjort ont ikväll. Har tack och lov fixat vikarie till mina fyra klasser, tusen tack för det! Siktar på att vara tillbaka på jobbet på tisdag, håll tummarna gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0